مدیرکل جهادکشاورزی ایلام، در جمع اصحاب رسانه؛

یکی از مهمترین برنامه های سازمان ایجاد مجتمع های بزرگ تولیدی است

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۹:۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۹۱۱۲۳
یکی از مهمترین برنامه های سازمان ایجاد مجتمع های بزرگ تولیدی است
بازدارگفت: یکی از مهمترین برنامه های سازمان ایجاد مجتمع های بزرگ تولیدی در زیربخش های مختلف در استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام،" بازدار" مدیرکل جهادکشاورزی استان ایلام، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد گفت:  یکی از مهمترین برنامه های سازمان ایجاد مجتمع های بزرگ تولیدی در زیربخش های مختلف در استان است که ایجاد این تولیدهای بزرگ موجب امنیت و پشتیبانی از دام استان بویژه طیور و جوجه یک روزه می شود.

وی، در خصوص تولیدات دامی استان تاکید کرد: استان ایلام در زمینه تولید فراورده های دامی در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است به گونه ای که در سال گذشته 165 هزار تن محصولات دامی در استان تولید شده و سال گذشته از محل صندوق اعتبارات ملی سه هزار و 300 میلیون ریال یارانه شیر به یک هزار و860 نفر پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: سال گذشته در حوزه تنظیم بازار 580 تن مرغ تولید استان با قیمت تضمینی خریداری و ذخیره سازی شد و 17 هزار 420 تن انواع نهاده دامی بین دامدران و مرغداران استان توزیع شد.DSC08087

بازدارگفت: یکی از مهمترین برنامه های سازمان ایجاد مجتمع های بزرگ تولیدی در زیربخش های مختلف در استان است که ایجاد این تولیدهای بزرگ موجب امنیت و پشتیبانی از دام استان بویژه طیور و جوجه یک روزه می شود.

وی ادامه داد: در استان 2.5 میلیون راس دام وجود دارد ضمن اینکه استان ایلام تولید کننده 25 هزار تن گوشت قرمز با کیفیت در سال است و توجه به توسعه دامداری صنعتی از برنامه ها و رویکرد های این سازمان است.

وی خاطر نشان کرد: سالانه در این استان بیش از 50 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که سه برابر نیاز مصرف داخلی است ضمن اینکه تولید مرغ پاک عاری از آنتی بیوتیک نیز آغاز شده است.

وی با ورود به حوزه تولیدات گیاهی افزود: در سال گذشته 235 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان به زیر کشت انواع محصولات زراعی رفته است.

به گفته وی، سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای حمایت و نظارت بر محصولات کشاورزی 20 هزار تن انواع بذر اصلاح شده جو، گندم، کلزا، ذرت و حبوبات و 40 هزار تن انواع کودهای شیمیایی را در میان کشاورزان توزیع کرده است.

بازدار گفت: محصولات کشاورزی و دامی استان با توجه به نظارت ها و برنامه های ترویجی سازمان و همکاری کشاورزان بسیار با کیفیت و سالم هستند و یکی از برنامه های سازمان تلفیق مبارزه شیمیایی و بیولوژیکی با آفات و عملیاتی کردن طرح های تحقیقاتی در مزارع و باغات است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان ایلام در پایان، افزود: برای تولید غذای سالم و با کیفیت نظارت های جدی بر تولید محصولات کشاورزی و دامی استان می شود و کاهش سموم شیمیایی در وضعیت ایده آل رسیده و برخی از محصولات استان بصورت بیولوژیکی تولید می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز