در خطبه های نماز جمعه امروز؛

حجت الاسلام لطفی: ادبیات رسمی آمریکا، نقض توافق ژنو است

۱۳۹۴/۰۳/۲۲ - ۱۲:۳۶:۱۹
کد خبر: ۲۹۱۶۵۳
حجت الاسلام لطفی: ادبیات رسمی آمریکا، نقض توافق ژنو است
نماینده ولی فقیه در استان گفت: زیاده خواهی ، کارشکنی ، نقض توافق ژنو ، وضع تحریم های جدی علیه ملت ایران و تهدید نظامی این روز ها به ادبیات رسمی آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، حجت الاسلام و المسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در خطبه های نماز جمعه استان امروز 22 خردا 94 اظهار داشتند : ارتباط دادن همه مشکلات داخلی حتی آب خوردن و محیط زیست ، اشتغال جوانان ، صنعت و موضوعات سیاسی به توافق و لغو تحریم ها ، تقابل آشکار با شعار راهبردی و مهم اقتصاد مقاومتی است و یک نوع فرافکنی و اعلام عدم توانایی در مدیریت کلان اقتصادی کشور می باشد .

اقتصاد دانان دل سوز حتی حامی دولت چنین اظهاراتی را در واقع اعلام بی برنامگی دولت پس از دو سال در حل مشکلات اقتصادی که شعار تبلیغاتی دولت تدبیر و امید بود است ، می دانند.دولت نه تنها نسبت به حل مشکلات اقتصادی و ایجاد تسهیلات در جهت رفع معضلات جامعه اقدامی صورت نداده است بلکه با گران کردن اقلام اصلی زندگی مردم شرائط بسیار سخت و ناروائی را بر مردم تحمیل نموده است .

ثانیا دشمنان ملت و نظام بویژه شیطان بزرگ با شنیدن این سخنان و تحلیل غلط یک مسئول ارشد نظام که فراتر از صنعت ، حتی آب و محیط زیست را به لغو تحریم ها گره خورده طلباکار تر و گستاخ تر می شود و همواره مطالبات نابحق و ظالمانه خود افزوده و بدنبال توافقی به عنوان برد - باخت و تحمیل شکست تحقیر آمیز بر ملت ایران می باشد . آقایان در این دو سال مدیریت خود به دفعات اعلام کردند که ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکلات اقتصادی را ناشی از سوء مدیریت دولت گذشته و ۱۰ تا ۲۰ درصد آن مشکلات مربوط به تحریم ها است .

قطعا این گونه تحلیل و گره زدن حل مشکلات خرد و کلان کشور به لغو تحریم ها بزرگترین دلیل بر عدم موفقیت دولت در تحقق وعده های انتخاباتی به مردم است . از همه مهمتر مقابله آشکار با فرمایشات رهبری که تنها راه مقابله با تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی ، اقتصاد مقاومتی است می باشد . بلاخره ربط دادن محیط زیست ، منابع طبیعی ، آب خوردن و اشتغال به لغو تحریم ها یک خطای راهبردی است و حاکی از ناکار آمدی مسئولان در حل مشکلات اقتصادی و چراغ سبز به دشمنان در تاثیرگذاری تحریم ها بر ملت است ، گره زدن حل همه مشکلات به حل مسئله هسته ایی اظهار ضعف در برابر دشمنان و آنها را گستاخ تر و سطح مطالبات آنها را بالا بردن است و این بر خلاف توصیه های رهبری است .

۱۸ خرداد آغاز دهه بهداشت و نکوداشت مساجد است . یکی از عوامل در جذب مردم پاکیزه بودن است . مساجد و نمازخانه ها باید مرتب ، زیبا و رغبت انگیز باشد چون مسجد مرکز رشد فضائل اخلاقی و نهادینه کردن ارزش های الهی و ترویج سبک زندگی اسلامی و کانون تعلیم و تربیت و نشر معارف دین مقدس اسلام است . مساجد در طول تاریخ محل تجمع مردم و نماد اتحاد و انسجام و همبستگی جامعه بوده است .

نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست . امروز کارامدترین و موثرترین جایگاه برای مقابله با جنگ نرم و هجمه فرهنگی گسترده ، مسجد و تریبون نماز جمعه و جماعات و برپائی مراسمات دینی و فرهنگی در مساجد است .

۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی است . احیای صنایع دستی که بر گرفته از هنر ایرانی اسلامی می باشد باید مورد توجه قرار بگیرد . اگر بخواهیم هنر این کشور رشد و اعتلا پیدا کند باید به هنرمندان جوان و مومن تکیه داشته باشید. با توجه به اینکه جوانان عزیز از هوش سرشار و استعداد درخشان و خلاقیت بالائی برخوردار هستند مسئولان باید زمینه شکوفائی این استعداد ها را فراهم کنند و عرصه بروز و ظهور توانمند آنها در جامعه آشکار تر شود. بحمدالله در استان عزیز ایلام جوانان خوش استعداد و هنرمند کم نیستند و باید آنها را شناسائی کرد و ابزار لازم را برای این جوانان خوش ذوق فراهم نمود .

تشکر ویژه و قدرانی از مردم عزیز بویژه خواهران و برادران ، جوانان غیرتمند در خاموش کردن آتش و جلوگیری از گسترش آتش سوزی ها در جنگلها و مراتع و هم چنین از همه نهادها و ارگانها بویژه سپاه و بسیج ، شهرداری ، منابع طبیعی ، روحانیون عزیز ، جهاد کشاورزی و کلیه عزیزانی که در خاموش کردن این آتش سوزی همکاری داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز