مدیرکل زندان‌های ایلام؛

حدود ۷۰ درصد زندانیان استان را محکومان مواد مخدر تشکیل می‌دهند

۱۳۹۴/۰۴/۰۷ - ۰۹:۰۳:۰۰
کد خبر: ۲۹۵۴۵۰
حدود ۷۰ درصد زندانیان استان را محکومان مواد مخدر تشکیل می‌دهند
محبی گفت: حدود 70 درصد زندانیان استان ایلام را محکومان مواد مخدر تشکیل می‌دهند و جرائم سرقت، مالی و جرائم علیه اشخاص در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در  ایلام، مدیرکل زندان‌های ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در سال گذشته 93 زندانی با تلاش ستاد دیه در استان آزاد شدند که هشت میلیارد و 800 میلیون ریال کمک ستاد دیه کشور و سایر نهادها برای آزادی آن‌ها هزینه شد.

وی با اشاره به برگزاری جشن گل‌ریزان در سطح استان در طول ماه مبارک رمضان، افزود: امسال توسط ستاد دیه، 16 زندانی جرائم غیر عمد استان تاکنون آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

محبی ادامه داد: انتظار و درخواست داریم در جشن‌های گل‌ریزان آزادی زندانیان امسال استقبال مردم و کمک‌های خیرین نیک‌اندیش بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

مدیرکل زندان‌های استان با بیان اینکه در سطح زندان‌ها اقدامت مختلف ازجمله آموزشی و مددکاری برای زندانیان با مشارکت دیگر دستگاه‌ها انجام می‌شود که موجب کسب حرفه‌آموزی و درآمدزایی برای مددجویان و خانواده آن‌ها می‌شود،

خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان با همکاری کمیته‌امداد امام(ره) با تحت پوشش قرار دادن بیش از 228 خانوار، در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان استان برآمده است.

وی تصریح کرد: حمایت خانواده زندانیان در نبود سرپرست و نان‌آور خانواده در ایام زندانی بودن آن‌ها بر عهده این دو نهاد حمایتی است تا مشکلات و آسیب‌های این خانواده‌ها را به حداقل برساند.

محبی بابیان اینکه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در زندان‌های استان به‌صورت اجباری در زندان صورت می‌گیرد که خوشبختانه استان ایلام در این زمینه توانسته رتبه برتر را در کشور به دست آورد، گفت: حدود 70 درصد زندانیان استان ایلام را محکومان مواد مخدر تشکیل می‌دهند و جرائم سرقت، مالی و جرائم علیه اشخاص در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل زندان‌های استان بیان کرد: توان عدم پرداخت مهریه یکی از مهم‌ترین دلایل ورود زندانیان جرائم غیرعمدی بوده که این مسئله شمار زیادی از افراد را روانه زندان کرده و دلیل اصلی این مهم‌ترین دلایل به قانون است که این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

محبی در پایان،DSC08166 اضافه کرد: در حال حاضر 100 زندانی جرائم مالی غیرکلاهبرداری و غیر عمد در زندان‌های استان حبس بوده که نیازمند کمک‌های خیرین و نیکوکاران هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز