مدیرکل بنیاد مسکن ایلام؛

عقد قرارداد متقاضیان خسارت دیده با بانکهای عامل

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۱۲:۲۷:۲۷
کد خبر: ۲۹۶۱۲۷
عقد قرارداد متقاضیان خسارت دیده با بانکهای عامل
شهبازی از عقد قرارداد بیش از 15 هزار واحد تعمیری و احداثی متقاضیان خسارت دیده با بانکهای عامل، خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام در گفتگو با خبرگزاری برنا در ایلام، با اعلام این خبر گفت: در کارشناسی های صورت گرفته از 26 هزار واحد مسکونی، 19 هزار واحد دچار خسارت گردیده و جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند که از این تعداد 15168 نفر موفق به عقد قرارداد با بانکهای عامل شده و 13011 نفر نیز تسهیلات خود را دریافت نموده اند .

شهبازی گفت: از این تعداد 3253 واحد احداثی و 15751 واحدتعمیری بوده که کار ساخت و ساز 1157 واحد احداثی به اتمام رسیده ومابقی نیز در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند. همچنین 9758 نفر نیز نسبت به مرمت واحد آسیب دیده خود اقدام کرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد : برای هر واحد مسکونی احداثی 250 میلیون ریال و جهت واحدهای تعمیری نیز از 40 تا 100 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است و در مرحله بعدی نیز 40 میلیون ریال وام معیشتی به واحدهای احداثی از طریق بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

علاوه بر این مبلغ نیز جهت واحدهای احداثی  50 میلیون ریال و جهت واحدهای تعمیری نیز از 5 تا 20 میلیون ریال بلاعوض پرداخت شده است.

وی ادامه داد: هزینه های جانبی از قبیل آواربرداری، صدور پروانه ساخت، تهیه نقشه و تعیین ناظر بصورت رایگان بوده و این بزرگترین کمکی است تا مردم به سهولت بتوانند کار واحدهای خود را به انجام برسانند.

شهبازی، با بیان اینکه تاکنون بیش از 15 هزار نفر نسبت به عقد قرارداد با بانکهای عامل اقدام نموده اند، از همکاری بانکهای صادرات، ملت، تجارت و کشاورزی جهت پرداخت تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان خسارت دیده این مناطق قدردانی کرد و افزود، تسریع در پرداخت اقساط از سوی بانکهای عامل باعث سرعت عمل  و اتمام بازسازی مطابق با برنامه زمانی تعیین شده خواهد شد.

وی رضایت مندی و مشارکت صددرصدی مردم؛ مستند سازی فعالیت های انجام شده، کیفیت اجرایی بسیار بالای واحدهای احداثی، سرعت همراه با دقت پرداخت تسهیلات و بلاعوض متقاضیان را شاخصه های مهم بازسازی استان ایلام برشمردند

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام گفت: این حجم از عملیات بدون کمک و بهره گیری از ستادهای معین استانهای دیگر و توسط نیروهای بومی استان صورت گرفته و بعنوان الگویی موفق جهت سایر استانها معرفی شده است که این امر با  هماهنگی کلیه مسئولین استانی و شهرستانی ومشارکت صددرصدی مردم انجام شده است.

یادآور میشود، در 27 مرداد ماه سال 93 زلزله ای به بزرگی 6.2 درجه در مقیاس ریشتر بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان را لرزاند که خسارت زیادی به منازل مسکونی وارد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز