معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان ایلام؛

ورزش باستانی نمایانگر غنی بودن فرهنگ ایران است

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۰۸:۰۶:۴۱
کد خبر: ۳۰۲۴۱۶
ورزش باستانی نمایانگر غنی بودن فرهنگ ایران است
جنگلی گفت: ورزش باستانی در استان توجه خوبی شده است ولی این کافی نیست چون این رشته ریشه در فرهنگ و تاریخ و تدین ما دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، ؛ نشست هماهنگی ویژه برنامه های هفته فرهنگ پهلوانی با حضور سرپرست معاونت توسعه امور ورزش و مسئول بسیج ورزشکاران استان ورئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان وسرپرست اداره ورزش وجوانان شهرستان ایلام و روابط عمومی اداره کل برگزار شد.

در ابتدای، معاون توسعه ورزش اداره کل ضمن خیر مقدم به حضارعنوان نام گذاری این روز را تشریح کرد وگفت : : به ورزش باستانی در استان توجه خوبی شده است ولی این کافی نیست چون این رشته ریشه در فرهنگ و تاریخ و تدین ما دارد و نمایانگر غنی بودن فرهنگ ایران است.

مهرداد جنگلی گفت: جنگلی ادامه داد و گفت در این رشته به اخلاق منش و معنویت خیلی اهمیت داده می شود و امیدواریم تمامی رشته ها بتوانند برتوسعه این فرهنگ و فرهنگ پهلوانی در رشته های خود استفاده کنند.

وی، ادامه داد: یکی از بخشهای توسعه فرهنگ قهرمانی و پهلوانی توسعه اخلاق پهلوانی است و پیشنهاد نمود تا امسال با برگزاری برنامه های باستانی متنوعی درسطح استان ، برنامه هفته فرهنگ پهلوانی دربین خانواده های عموم مردم وارد شود تا تاثیر و ارزشمندی بیشتری بر جای گذارد و نیز هماهنگی شود. بهمین مناسبت دراین ایام باهمکاری سازمان بسیج استان از تعدادی از مربیان فعال حلقه های صالحین استان تجلیل بعمل آید.

وی افزود:17 شوال روزی است فرخنده و بیاد ماندنی همانند روز پیروزی توافق هسته ی ایران اسلامی ، که در انروزها حضرت علی (ع) با به هلاکت رساندن عمر بن ود عامری پیروزی اسلام را در جنگ خندق رقم زد.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان ایلام افزود: با توجه به اینکه استان ایلام در مرداد ماه سال جاری میزبان چندین مسابقات استانی وشهرستانی است هماهنگی های به عمل آید تا نامگذاری این مسابقات به نام هفته فرهنگ پهلوانی باشد.تا بتوان تاثیرگذاری بیشتر را بین آحاد جامعه داشته باشیم.

جنگلی، درپایان از تمامی روسا و نواب روسای هیئتهای ورزشی و ورزشکاران برای حضور درکلیه برنامه های این هفته و به ویژه مراسم دوازدهم مرداد ماه جاری در زورخانه پوریای ولی دعوت بعمل آورد 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز