مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام؛

گردشگری چهارمین صنعت برتر جهان است

۱۳۹۴/۰۷/۱۱ - ۱۲:۲۹:۴۴
کد خبر: ۳۲۵۶۰۸
گردشگری چهارمین صنعت برتر جهان است
شنبه زاده گفت: گردشگری پس از صنایع خودروسازی، ساختمان و غذایی چهارمین صنعت برتر جهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در همایش تجلیل از فعالان گردشگری ایلام افزود: گردشگری از حدود 50 سال گذشته در دنیا رونق گرفته است و بسیاری از کشورهای دنیا روی آن حساب ویژه ای باز کرده اند.

شنبه زاده ادامه داد: یکی از مهمترین مزیت های صنعت گردشگری این است که دولت ها برای توسعه و رونق این صنعت متحمل سرمایه گذاری بالایی نمی شوند.

وی شعار امسال روز جهانی گردشگری را "یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت" عنوان و اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان های جهانی هر گردشگر بین 8 تا 10 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: رونق و توسعه گردشگری مشکل ایجاد اشتغال در کشور و استان که از مهمترین دغدغه های مسوولان کشور است را برطرف می کند.

شنبه زاده افزود: شعارها و برنامه های مختلف در زمینه گردشگری باید وارد عرصه عمل شده و در جهت عملیاتی و کاربردی شدن آنها برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: گردشگری متشکل از یک زنجیره به هم پیوسته است که عوامل بسیاری از جمله دولت ها، سرمایه گذاران، تورگردانان، هتلداران در آن تاثیر گذار است و نقص عملکرد هر کدام از این اجزا باعث می شود به هدف خود در توسعه ورونق گردشگری دست پیدا نکنیم.

شنبه زاده اظهار کرد: توسعه گردشگری مختص یک دستگاه خاص نیست و بیش از 24 دستگاه اجرایی در این زمینه نقش دارند که باید بدرستی ایفا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: تمام برنامه ریزی ها در بخش های مختلف باید بر محور گردشگری باشد و دستگاه های اجرایی از بخشی نگری خودداری کنند زیرا منافع توسعه و رونق گردشگری شامل تمامی بخش ها می شود.

به گفته وی، استان ایلام بدلیل برخی مشکلات تا سال های گذشته نه معبر گردشگری بود و نه مقصد گردشگری اما اکنون به برکت سیدالشهدا (ع) این استان به معبر گردشگری تبدیل شده است.

شنبه زاده در پایان  با تاکید بر خدمات رسانی مناسب به زوار حسینی، ادامه داد: اربعین یک فرصت بسیار مناسبی است که می توان از آن به منظور تبدیل کردن این استان به یک مقصد گردشگری در کشور استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز