صبح امروز سه شنبه؛

دومین جشنواره منطقه ای شعر کردی منال و مه لوچگ در ایوان آغاز شد

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۱۵:۰۵:۴۱
کد خبر: ۳۲۶۹۳۷
دومین جشنواره منطقه ای شعر کردی منال و مه لوچگ در ایوان آغاز شد
جشنواره منطقه ای شعر کردی با حضور شاعرانی از استانهای غرب کشور در اداره ارشاد ایوان آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در این خصوص به خبرنگاران توضیح داد: 300 اثر از 90 شاعر منطقه غرب کشور به جشنواره امسال ارسال شده است. 

عمران خودآموز افزود: این آثار از هنرمندان شاعر شش استان غرب کشور شامل ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و آذربایجان غربی که دارای اشتراکهای زبانی و فرهنگی بوده به دبیرخانه جشنواره واقع در شهرستان ایوان ارسال شده است. 

وی با بیان اینکه این جشنواره برای دومین سال پیاپی همزمان با هفته ملی کودک به مدت دو روز در شهرستان ایوان برگزار می‌شود افزود: پراکندگی گویش های مختلف کردی از شهرستانهای مختلف غرب کشور نظیر لری، لکی، سورانی، کلهری و غیره در جشنواره امسال بیشتر بوده است. 

وی شعرخوانی شاعران کودک، موسیقی کودک، برگزاری نشستهای تخصصی شعر کودک و شعرخوانی کودکان را از جمله برنامه های جنبی این جشنواره منطقه ای برشمرد. 

وی شناسایی استعدادها در حوزه شعر کودک و تبادل افکار و آرا شاعران این دیار و تقویت ادبیات کردی با گویش‌های کردی، لری و لکی را اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد. 

به گفته خودآموز، آیین اختتامیه این جشنواره عصر فردا با معرفی برگزیدگان و با حضور مسوولان و معاونان فرهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی غرب کشور برگزار خواهد شد.

15تا 21مهرماه در سالنامه رسمی کشور به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز