حمایت قانونی برای ساخت سینما در ایلام اعمال می شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۱:۱۳:۵۱
کد خبر: ۳۳۲۰۴۱
حمایت قانونی برای ساخت سینما در ایلام اعمال می شود
رییس شورای اسلامی شهر ایلام از حمایت های شهرداری و شورا در چارچوب قانون برای ساخت سینما در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، رییس شورای اسلامی شهر ایلام  در نشست اعضای شورا با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام پیرامون موضوع ساخت سینما گفت: مجوز احداث مجتمع تجاری، فرهنگی در زمین سینمای سابق ایلام (سینما قدس) صادر شده است.

حجت حسن زاده ادامه داد: این سینما توسط بخش خصوصی احداث و در این زمینه تا حد ممکن متناسب با قانون در روند ساخت این مجتمع حمایت در حوزه های تخفیف عوارض و دیگر موارد در چارچوب قانون انجام خواهد شد.

حسن زاده با اشاره به ضرورت احداث سینما در ایلام افزود: با وجود گسترش فضای مجازی، سینما همچنان جایگاه خود را حفظ و احداث این فضا در استان از نیازهای مهم مردم محسوب می شود.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این نشست گفت: احداث سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی بصورت جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

علی محمد نیاکان اظهار کرد: این اداره کل درصدد است با همراهی و همدلی با سایر ارگان ها و نهادها برای رشد و اعتلای فرهنگ استان در حوزه های مختلف گام بردارد.

وی با اعلام اینکه مقوله فرهنگ در این استان مظلوم است، هدایت و برنامه ریزی، تصمیم گیری، ایجاد انگیزه، خلاقیت و دانش، نظارت و کنترل، هدایت و ارزیابی را از عوامل مهم در رشد فرهنگی استان دانست.

نیاکان اظهار کرد: برغم اینکه رسالت این دستگاه حمایت و توسعه کارهای فرهنگی است ولی از حداقل تسهیلات فرهنگی، نیروی انسانی و اعتبارهای فرهنگی برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه سینما قدس ایلام با 48 سال قدمت سال 92 تخریب شد، افزود: این مکان در طرحی جدید به مجتمع تجاری، فرهنگی تبدیل و این اداره کل در چارچوب قانونی از احداث آن حمایت می کند.

سینما قدس ایلام با 470 صندلی با قدمت 48 سال، اواخر سال 92 تخریب شد، قرار بود این مکان به مجتمع 11 طبقه تجاری، فرهنگی و خدماتی تبدیل شود ولی چندی بعد به پارکینگ خودرو تبدیل شد. 

سالن سینما قدس ایلام به علت پیشینه زیاد و فرسودگی بیش از یک دهه با بی رونقی و استقبال سرد شهروندان مواجه شده بود و سرانجام تخریب و تغییر کاربری داده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز