۱۵۰ خبرنگار ایرانی و عراقی در نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات حضور دارند

۱۳۹۵/۰۲/۲۲ - ۰۳:۲۵:۵۷
کد خبر: ۴۰۳۴۷۲
۱۵۰ خبرنگار ایرانی و عراقی در نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات حضور دارند
رئیس خانه مطبوعات استان ایلام از حضور 150 خبرنگار رسانه های ایرانی و عراقی در نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری اینترنتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- عبدالحمید کرمی عصر دوشنبه در نشست خبری جشنواره فرامرزی مطبوعات گفت: میزبانی ایلام در برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری های استان های جدار نوار مرزی ایران و عراق افتخار بزرگی برای این استان و جامعه فرهنگی و رسانه ایی است. 
وی اظهار کرد: ایلام در یک مسابقه نفس گیر میزبانی این جشنواره را گرفت و استان های مرزی کشورمان این توان را در ایلام برای میزبانی جشنواره دیدند که امیدواریم از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود. 
کرمی با اشاره به دوران حساس پسا تحریم تاکید کرد: این جشنواره در واقع مسابقه ای برای جذب سرمایه و سرمایه گذار خارجی است چون رسانه ها به عنوان پیشتازان توسعه کشور در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.
وی از رسانه های این استان به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام به خاطر انعکاس مناسب و به موقع اخبار جشنواره از زمان تشکیل دبیرخانه تاکنون تقدیر کرد. 
رئیس خانه مطبوعات استان ایلام همچنین ابراز امیدواری کرد برگزاری این جشنواره در دایر شدن دبیرخانه دائمی ستاد اربعین در این استان نیز موثر باشد. 
دبیر اجرایی این جشنواره نیز در این نشست جشنواره را نخستین رویداد مهم فرهنگی در حوزه رسانه استان ایلام دانست که سطح رقابت را به فراسوی مرزها کشیده است. 
علی حیدر بیگی تاکید کرد: دنیای کنونی دنیای رسانه هاست بطوریکه در همه جای زندگی حضور داشته و موجب شکل گیری هویت و شخصیت انسانها هستند.
وی برگزاری این جشنواره را احیاگر مراودات، تبادلات و تعاملات مشترک دو کشور ایران و عراق دانست و افزود: دبیرخانه جشنواره در قالب چهار کمیته علمی، تبلیغات، پشتیبانی و روابط بین الملل و تشریفات از آبان ماه پارسال تشکیل شد.
حیدربیگی یادآور شد: در مجموع یک هزار و 278 اثر شامل یک هزار و 20 اثر در بخش آزاد و 173 اثر در بخش ویژه به دبیرخانه این جشنواره از سوی اهالی رسانه های استان های مرزی ارسال شده است. 
وی با بیان اینکه در پالایش اولیه 207 اثر حذف شدند، گفت: 150 خبرنگار از استان های جدار مرز ایران و عراق در این جشنواره سه روزه که از 27 تا 29 اردیبهشت در ایلام برگزار می شود، شرکت دارند. 
وی بررسی مسایل محیط زیست و مسائل اجتماعی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه مطبوعاتی از آثار استان های شرکت کننده و برپایی غرفه استان قدس رضوی به منظور نمایش آثار تاریخی و نفیس را از برنامه های جنبی جشنواره اعلام کرد. 
به گفته حیدر بیگی، در این جشنواره اساتید علوم ارتباطات و جامع شناسی و همچنین مسئولان وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه شرکت خواهند داشت.
در این نشست همچنین از پوستر نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز