فرمانده انتظامی ایلام: هماهنگی رسانه ها با پلیس از رموز موفقیت برنامه های نیروی انتظامی است

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۲:۰۷:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۳۳۵
فرمانده انتظامی ایلام: هماهنگی رسانه ها با پلیس از رموز موفقیت برنامه های نیروی انتظامی است
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: هماهنگی رسانه ها و خبرنگاران با پلیس از رموز موفقیت برنامه های نیروی انتظامی در طی سال های گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- سردار نورعلی یاری  اظهار کرد: یکی از رمز و رموز موفقیت نیروی انتظامی در انجام وظایف و ماموریت های محوله همراهی رسانه ها با برنامه ها ناجا بوده و در طول 37 سال گذشته نیز شاهد هماهنگی و همکاری بسیار خوب خبرنگاران با اهداف پلیس که همانا برقرار نظم و امنیت در جامعه است، هستیم.
وی افزود: رسانه ها انعکاس دهنده خدمات پلیس در حوزه های مختلف هستند و از طرفی در زمینه آموزش همگانی نیز تاکنون توانسته ایم از ظرفیت رسانه ها بهره برداری بسیار مطلوبی داشته باشیم.

* پلیس با ایجاد کمربند امنیتی راه ورود کالاهای قاچاق را مسدود خواهد کرد

فرمانده انتظامی ایلام تحقق شعار محوری و مبنایی اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را از راهبردی ترین برنامه های پلیس در سال جاری برشمرد و یادآور شد: معظم له به صورت مبسوط در بین آحاد مردم و کارگزاران نظام این مهم را تحلیل و تفسیر کرده اند و در حوزه انتظامی نیز یکی از دغدغه های جدی پلیس بویژه در مناطق مرزی جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق است.
سردار یاری ادامه داد: ورود کالاهای قاچاق بر اساس ارزیابی های کارشناسان بزرگترین ضربه را بر پایه های اقتصادی کشور وارد می کند که نیروی انتظامی نیز تلاش دارد با ایجاد کمربند امنیتی محکم راه را برای نفوذ قاچاقچیان این عرصه تنگ کند که تاکنون نیز توفقیات بسیاری در این زمینه حاصل و از ورود محموله های بزرگی در اقصی نقاط کشور جلوگیری شده است.
وی مبارزه جدی با جرائم اقتصادی همچون زمین خواری را از اولویت های پلیس را سال جاری عنوان کرد و گفت: با هماهنگی مقامات قضایی برخورد با فعالان این عرصه تشدید خواهد شد و در سریع ترین زمان ممکن انعکاس فعالیت ها را در اختیار عموم مردم قرار خواهیم داد.

* طرح ارتقا امنیت اخلاقی در ایلام با رعایت حقوق شهروندی اجرا می شود

فرمانده انتظامی استان ایلام دیگر رویکرد پلیس در سال 95 را استمرار اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی برشمرد و اضافه کرد: بر اساس مصوبه 570 شورای عالی انقلاب فرهنگی 25 دستگاه در امور فرهنگی متولی هستند و همین تعدد نهادهای تصمیم گیر منجر به موازی کاری در امور و کاهش اثربخشی فعالیت ها می شود.
سردار یاری اظهار کرد: پلیس برنامه های خود را در حوزه های مقابله با ناهنجاری های اجتماعی ، برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی ، بدحجابی ، بی حجابی و بی بند و باری تقویت کرده و در استان نیز بنا داریم در چارچوب یک برنامه مدون ، هماهنگ و با رعایت حقوق شهروندی با توجه به دغدغه های مردم فعالیت های فرهنگی گسترده ای را در این زمینه دنبال کنیم.

* افزایش تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر زنگ خطر را برای مردم و مسئولان استان ایلام به صدا در آورده است

وی افزود: برخورد قاطع با عرضه کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر دیگر برنامه راهبردی پلیس در سال 95 است، سال 74 هنگامیکه در سپاه ناحیه ایوان خدمت می کردم، تعداد معتادان استان از انگشتان دست تجاوز نمی کرد ولی اکنون شاهد هستیم بر اساس آخرین آمارها تعداد افراد گرفتار در این بلای خانمان سوز از مرز 11 هزار نفر عبور کرده که زنگ خطری را برای مردم و مسئولان به صدا درآورده است.
فرمانده انتظامی ایلام یادآور شد: در صدد هستیم گلوگاه های ورود مواد افیونی از طریق استان های همجوار را مسدود و از طرفی با جمع آوری معتادان پرخطر که محیط خیابان ها و پارک را آلوده کرده و دغدغه ای را برای خانواده ها نسبت به آینده فرزندان خود ایجاد کرده اند، فضای شهرهای استان را بیش از پیش سالم سازی کنیم.
یاری ادامه داد: بر اساس ارزیابی های انجام شده مشکلات مالی و فقر دلیل اصلی 80 درصد از افرادی است که در زمینه توزیع و مصرف مواد مخدر و سرقت فعالیت می کنند.

* دستگاه های اجرایی فعالیت های حوزه اربعین را سرعت ببخشند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اربعین پرداخت و تاکید کرد: اهمیت این مسئله دارای ابعاد استانی ، ملی و حتی بین المللی است و با توجه به اینکه زمینه اعزام حجاج به سرزمین وحی برای شرکت در حج تتمع و عمره مفرده فراهم نیست، بدون شک شاهد افزایش قابل توجه مشتاقان اهل البیت (ع) برای شرکت در کنگره عظیم اربعین خواهیم بود که در این میان مرز مهران با توجه به امنیت بسیار مطلوب و نزدیکی بیشترین زائر را پذیرا خواهد بود.
فرمانده انتظامی ایلام اضافه کرد: دستگاه های اجرایی مختلف با توجه به فرصت محدود باقیمانده باید تلاش خود را دوچندان کنند چراکه در زمینه زیرساخت های مورد نیاز بویژه راه های ارتباطی ، پارکینگ ها، مراکز اقامتی و ایستگاه های صلواتی با کمبود روبرو هستیم.
سردار یاری گفت: نیروی انتظامی نیز با توجه به مرزهای گسترده استان که می تواند از سوی گروه های تکفیری و تروریستی مورد تهدید قرار گیرد مراقبت و مواظبت لازم را برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ای برای زائران عتبات عالیات بکار گرفته تا زائران اربعین حسینی در کمال آرامش بتوانند در این آیین معنوی حضور یابند.
سردار نورعلی یاری به تازگی به عنوان فرمانده انتظامی استان ایلام منصوب و جایگزین سردار علی دولتی شده که به افتخار بازنشستگی نائل آمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز