استاندار ایلام تاکید کرد:

مدیران از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره گیرند

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۱۳:۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۲۵۵۸۳
مدیران از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره گیرند
استاندار ایلام تاکید کرد: مدیران از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-محمدرضا مروارید در نشست تبیین راهبردهای اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند تلاش تمامی مدیران ، کارآفرینان و متخصصان در حوزه های مختلف و بهره گیری از توان واحدهای دانش بنیان است.

وی با انتقاد از سهم کم استان در وجود شرکت های دانش بنیان و واحدهای رشد و فناور ادامه داد: هرچه بتوانیم زمینه استقرار این مراکز را در ایلام فراهم کنیم، شرایط برای بالندگی و خلاقیت نخبگان و ارائه طرح های دارای توجیه اقتصادی میسر شده و ضمن تولید ثروت زمینه اشتغالزایی را برای بخش زیادی از دانش آموختگان دانشگاهی نیز فراهم خواهیم کرد.
استاندار ایلام بر لزوم بکارگیری ظرفیت های بومی و محلی استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.
وی افزود: سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی در 24 بند ابلاغ شده و در این فرمان استفاده از ظرفیت های بومی و محلی هر استان مورد تاکید قرار گرفته است، باید طرح هایی که در کوتاه مدت بازدهی بیشتری داشته و تاثیر مستقیمی در اشتغالزایی دارند، در اولویت اجرا قرار گیرند.
استاندار ایلام با اشاره به وجود تعدادی واحد صنعتی و تولیدی نیمه فعال در استان یادآور شد: باید با هماهنگی بانک های عامل ضمن تامین نقدینگی مورد نیاز شرایط را برای تولید دوباره این مراکز فراهم کنیم تا شاهد رونق اشتغالزایی در استان باشیم.
مروارید تاکید کرد: دولت در سال 95 اعتبار مناسبی را برای احیای واحدهای تولیدی راکد و مشکل دار در نظر گرفته و برای استان ها نیز سقفی تعیین نشده است که باید با تلاش مضاعف بتوانیم از این منابع برای کمک به واحدهای نیمه فعال و راکد استفاده کنیم.
استاندار ایلام اضافه کرد: تفاهم نامه های متعددی تاکنون با بنیاد برکت ، بنیاد مستضعفان و بانک سینا به منظور سرمایه گزاری این مراکز در حوزه های زیرساختی و زیربنایی استان صورت گرفته که می توان از منابع و امکانات این نهادها برای اشتغالزایی و انجام کارهای تولیدی در استان بهره گرفت.
مروارید گفت: صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار را برای توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار در نظر گرفته که می توان از این اعتبار برای تقویت این شبکه ها و توسعه کشاورزی استان استفاده کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز