مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام خبر داد

فعالیت ۲۰۰ کارگاه صنایع دستی در ایلام

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۰۹:۰۸:۵۶
کد خبر: ۴۲۸۷۴۴
فعالیت ۲۰۰ کارگاه صنایع دستی در ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از فعالیت 200 کارگاه صنایع دستی در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-عبدالمالک شنبه‌زاده ظهر امروز در جریان بازدید سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسائل و مشکلات صنایع دستی و گردشگری با حضور نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این اداره کل صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ادامه داد: سلام امینی نماینده مردم ایلام ، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن درد دل‌های صنعتگران حوزه صنایع دستی امروز با مسؤولان صنایع دستی و گردشگری استان مشکلات این حوزه را بررسی کرد.

وی اضافه کرد: بیمه صنعتگران و کارگاه‌داران، ایجاد بازارچه فروش در سطح استان و خارج استان و حمایت مسؤولان از صنایع دستی و تبلیغات رسانه‌ای و نیز فراهم شدن تسهیلات را برای صنعتگران از مهم‌ترین خواسته فعالان حوزه صنایع دستی استان است که در دستور کار میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام قرار دارد.

این مسوول تأکید کرد: در این دیدار امینی نماینده مردم وعده داد که آن قسمتی که در  استان با همکاری مسوولان استانی رفع مشکل شود محقق می‌شود و احیاناً اگر مواردی هم نیاز داشت که در تهران مطرح کنیم، پیگیر خواهیم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تشریح کرد: در خال حاضر 14 هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی در 200 کارگاه مشغول به فعالیت هستند و در بخش صنایع دستی استان گلیم نقش برجسته شهرت جهانی دارد.

شنبه‌زاده یادآور شد: میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تمام توان مود را صرف رفع مشکلات صنعتگران کرده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز