مدیرکل بهزیستی ایلام:

ندای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در جامعه ضعیف است

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۴:۴۷:۴۷
کد خبر: ۴۳۱۰۱۳
ندای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در جامعه ضعیف است
مدیرکل بهزیستی استان ایلام با گلایه از عدم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در جامعه گفت: این قانون مظلوم واقع شده و به صورت مطلوب مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- فرهاد قیصربیگی روز چهارشنبه در نخستین همایش بهزیستی و رسانه اظهار کرد: این قانون سال 83 به تصویب رسید ولی هنوز به صورت مطلوب و مورد انتظار معلولان اجرایی نشده است.
وی مناسب سازی مبلمان شهری، اشتغال، رعایت حقوق اجتماعی را از حمایت های این قانون از معلولان دانست که تاکنون به علت بی مهری برخی مسئولان به عنوان مطالبه مهم افراد زیرپوشش محقق نشده است.
مدیرکل بهزیستی ایلام از رسانه های گروهی ایلام خواست تا با اطلاع رسانی از نیازها و خواسته های معلولان، فریاد اجرای این قانون را سر داده و به اجرایی شدن آن در جامعه کمک کنند.
قیصربیگی با اشاره به فعالیت 36 ساله سازمان بهزیستی یادآور شد: امروز فعالیت های بهزیستی به 176 ماموریت برای کل آحاد مختلف جامعه افزایش یافته بطوری که برنامه های رفاه اجتماعی از ابتدا تا انتهای زندگی افراد توسط این سازمان ارایه می شود.
وی با بیان اینکه ایلام دارای پایین ترین نرخ معلولیت در کشور است، گفت: این سازمان با ارائه مشاوره ژنتیک به عموم مردم سعی در کنترل و به حداقل رساندن نرخ معلولیت دارد بطوری که پارسال سه هزار مورد مشاوره ژنتیک به زوج ها ارایه داده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به محدود بودن مشارکت های مردمی در این استان اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه باید نقشه راه مناسبی برای جذب هر چه بیشتر مشارکت های مردمی تدوین شود.
مدیرکل بهزیستی ایلام ادامه داد: توان دولت و بهزیستی برای اجرای خدمات مطلوب به جامعه هدف محدود بوده و در این زمینه نیازمند مشارکت هرچه بیشتر مردم هستیم.
قیصربیگی با تاکید بر اهمیت مقوله سلامت اجتماعی مردم جامعه اظهار کرد: مسئولان ارشد نظام نیز اهتمام جدی در این زمینه داشته و باید با مشارکت رسانه های مختلف گروهی علاوه بر توان دولت از مشارکت مردم نیز استفاده و یاری گر این سازمان باشند.
وی همچنین با اشاره به اینکه هنوز بسیاری مردم از خدمات بهزیستی آگاهی لازم را ندارند از رسانه های مختلف استان خواست برای معرفی خدمات مراکز بهزیستی عزم مضاعف داشته باشند.
در این آیین علی شیروی مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام نیز پیرامون اهمیت اطلاع رسانی در جامعه و نقش رسانه های مختلف گروهی در آگاهی بخشی جامعه از خدمات دستگاه های اجرایی بویژه بهزیستی مطالبی ارائه کرد.
اجرای موسیقی، مسابقه خبرنویسی و تقدیر از خبرنگاران برگزیده جشنواره بهزیستی و رسانه از دیگر برنامه های نخستین جشنواره بهزیستی و رسانه بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز