۲ هزار و ۹۳۰ ملیارد ریال از مطالبات گندم کاران ایلامی پرداخت شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۰۸:۳۸:۲۲
کد خبر: ۴۳۲۴۶۷
۲ هزار و ۹۳۰ ملیارد ریال از مطالبات گندم کاران ایلامی پرداخت شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: مبلغ 2 هزار و 930 میلیارد ریال معادل 90 درصد از مطالبات گندم کاران این استان تاکنون به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-کامران سلیمان پور  اظهار کرد: نزدیک به 300 میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان هنوز پرداخت نشده که این میزان بدهی نیز در سریع ترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز می شود. 
وی افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون 260 هزار تن گندم دروم و معمولی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که از این مقدار 67 هزار تن آن را گندم دروم و 193 هزارتن را گندم معمولی تشکیل داده است.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی این محصول راهبردی از مناطق جنوبی و گرمسیری استان به اتمام رسیده، گفت: عملیات برداشت گندم از شهرستان های شمالی و سردسیر استان تا اواسط مردادماه ادامه دارد.
سلیمان پور اظهار کرد: در سال زراعی جاری پیش بینی برداشت و خرید گندم ابتدا تا 200 هزار تن بود که با افزایش محصول پیش بینی خرید گندم تا سقف 250 هزارتن انجام شد و خوشبختانه برداشت و خرید این محصول زراعی فراتر از حد پیش بینی ها رفت و اکنون سقف پیش بینی برای گندم استان ایلام 265 هزارتن تخمین زده شده است.
125 هزار هکتار از اراضی استان ایلام در سال زراعی جاری به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار 44 هزار هکتار آبی و 81 هزار هکتار آن دیم است.
سال گذشته 150 هزار تن گندم در استان ایلام برداشت شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز