سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی ایلام:

نقوش گلیم‌های ایلامی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۲۳:۰۵:۰۵
کد خبر: ۴۳۴۲۵۳
نقوش گلیم‌های ایلامی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام گفت: نقوش گلیم‌های ایلامی مورد بررسی و مطالعه کارشناسان قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام-حمید بختیاری اظهار داشت: صنایع دستی ارزنده‌ترین هنر دست انسان همواره به واسطه نگاره و رنگ معرف مردمان صنعتگر خود در جای جای جهان بوده و در ایران که جلوه‌ای از تنوع و گوناگونی هنرهای دستی است هر نقش بیانگر مفاهیم فرهنگی است که خاص منطقه خاستگاه آن است.

وی افزود: در ایلام دستبافت‌های سنتی خصوصاً گلیم ساده و نقش برجسته به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین صنایع دستی از نظر طرح و نقش و رنگ‌آمیزی متنوع بوده، به همین منظور در نظر داریم که با کمک کارشناسان متخصص و تحصیلکرده صنایع دستی طرح بررسی و مطالعه کارشناسی نقوش گلیم‌های ایلامی انجام شود که در این راستا از توان مجریان و طراحان مقاطع کارشناسی ارشد رشته پژوهشی هنر دانشگاه تهران نیز دعوت به همکاری شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر گردآوری نقوش گلیم مناطق زاگرس‌نشین، کاربردی کردن اینگونه طرح‌ها در صنایع دستی خصوصاً دستبافت‌های سنتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز