کمبود نقدینگی اصلی ترین مشکل واحدهای تولیدی تعطیل در ایلام است

۱۳۹۵/۰۵/۰۳ - ۱۸:۵۱:۰۱
کد خبر: ۴۳۵۸۹۱
کمبود نقدینگی اصلی ترین مشکل واحدهای تولیدی تعطیل در ایلام است
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: کمبود نقدینگی و فقدان بازار مواد اولیه از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل در این استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا_ایلاممرتضی دارایی  اظهار کرد: مشکلات دیگری همچون انباشت بدهی، سود مرکب جرائم، عدم تخصص مجری، عدم بازاریابی، استهلاک دستگاه ها نیز در تعطیلی و رکود واحدهای تولیدی استان دخالت دارند.
وی افزود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تعیین تکلیف واحدهای تملیکی، عضو هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی 2 روز پیش به دستور رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور پس از استان قزوین در ایلام حضور یافت تا به بررسی مسائل و مشکلات این واحدها بپردازد.
دارایی تاکید کرد: مدیران کوشا و پیگیر استان ایلام یار و یاور بخش صنعت بوده و همواره در نشست های ستاد تسهیل پیگیر رفع موانع این بخش و احیا و راه اندازی مجدد آنها هستند.
وی یادآور شد: اکنون 139 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان دارای مجوز فعالیت هستند که 33 واحد آنها به دلیل انباشت بدهی تاکنون به تملک بانک در آمده و عملا تعطیل و از گردونه تولید خارج شده اند.
وی گفت: نتایج و دستاوردهای نشست های ستاد تسهیل در استان مثبت است و بسیاری از این واحدها تعیین تکلیف شدند ضمن اینکه مشکلات چند واحد نیز برای رفع به ستاد تسهیل کشور ارسال می شود که امیدواریم با رفع مشکلات آنها شاهد تحرکی در وضعیت تولید و صنعت استان باشیم.
به گزارش ایرنا، یک هزار و 239 واحد در کشور بدلیل انباشت بدهی و عدم پرداخت دیون خود به تملک بانک ها در آمده اند که استان ایلام با 33 واحد دارای 2 درصد از این واحدها را دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز