مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام:

۳۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده ایلام اختصاص یافت

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۸:۵۹:۴۴
کد خبر: ۴۴۶۷۶۴
۳۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده ایلام اختصاص یافت
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: 340 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده ایلام اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-احمد کرمی امروز در سالگرد زلزله شهرستان آبدانان  در ایلام اظهار داشت: برای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان ایلام در مجموع 340 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: این اعتبارات در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک‌های بلاعوض و اعتبارات عمرانی به استان ایلام جهت بازسازی مناطق زلزله ایلام اختصاص یافته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در همین رابطه بیش از 4 هزار و 650 واحد مسکونی به صورت کامل بازسازی شده و بیش از 18 هزار و 120 واحد نیز تعمیرات اساسی در آنها صورت گرفته است که نشان از حجم فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده استان ایلام دارد.

وی اظهار داشت: این تعداد واحد مسکونی از 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ارزان‌قیمت استفاده کرده‌اند و البته بیش از 34 میلیارد ریال نیز کمک‌های بلاعوض به مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در خصوص اعتبارات عمرانی نیز خاطرنشان کرد: بیش از 64 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به مناطق زلزله‌زده استان اختصاص یافته که از این میزان بیش از 50 درصد آن محقق شده است.

کرمی ادامه داد: پروژه‌های مختلفی در قالب اعتبارات عمرانی بازسازی شده است که از جمله آن می‌توان به احداث، بازسازی و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی، بهسازی راه‌های ارتباطی، مساجد، اجرای پروژه‌های آبرسانی، اصلاح و توسعه شبکه‌های برق مناطق شهری و روستایی و مراکز درمانی و بهداشتی اشاره کرد.

وی با اشاره به کمک‌های انجام شده به شهرداری‌ها تصریح کرد: در بحث عمران شهری به شهرداری‌های مناطق زلزله‌زده استان ایلام بیش از 8 میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته است.

این مسؤول اضافه کرد: از 340 میلیارد تومان اعتبار مصوب زلزله در استان ایلام تاکنون در قالب تسهیلات ارزان قیمت، کمک‌های بلاعوض و اعتبارات عمرانی بیش از 266 میلیارد تومان تخصیص یافته و محقق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به معافیت پرداخت عوارض و پروانه ساخت برای واحد مسکونی ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که با وزارت کشور و شهرداری‌ها صورت گرفته در این خصوص نیز پرداخت‌هایی انجام شد تا هم‌استانی‌ها در بحث صدور مجوز مشکلی نداشته باشند و تلاش دولت برای ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده و تسهیل امور در استان بی‌سابقه بوده است و مدیریت بحران کشور در این خصوص توجه ویژه‌ای به استان داشته است.

کرمی گفت: در سالگرد زلزله آبدانان می‌توان گفت بسیاری از تخریب‌های صورت گرفته توسط زلزله در حال حاضر به خوبی بازسازی شده و روند بازسازی مناطق زلزله‌زده استان به مراحل پایانی خود رسیده است و دولت در این خصوص تمام تلاش خود را در استان صورت داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز