رئیس بانک مرکزی:

بیش از ۴۵ درصد از منابع بانکی کشور قفل شده و از آن استفاده ای نمی شود

۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۱۲:۴۴:۰۱
کد خبر: ۴۵۴۴۹۸
بیش از ۴۵ درصد از منابع بانکی کشور قفل شده و از آن استفاده ای نمی شود
رئیس کل بانک مرکزی :در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد از منابع بانکی کشور قفل شده و از آن استفاده ای نمی شود و معوقات بسیار بالای بانکی منجر به درآمدزایی نمی شود.

به گزارش برنا، ولی الله سیف صبح شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: هم اکنون بانک ها هزینه تامین مالی بیش از ۹۰ درصد از طرح های اجرایی کشور را بر عهده دارند.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد از منابع بانکی کشور قفل شده و از آن استفاده ای نمی شود و معوقات بسیار بالای بانکی منجر به درآمدزایی نمی شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه چاره ای وجود ندارد جز اینکه از منابع موجود حداکثر استفاده شود، گفت: باید از منابع موجود به بهترین شکل و با کمترین هدررفت در راستای رونق تولید و سرمایه گذاری در کشور استفاده کرد.

وی عنوان کرد: با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، نظام بانکی نیز درصدد سوق دادن منابع بانکی به سوی رونق تولید در کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سیاست بانک مرکزی در سال جاری حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط است و در این راستا با استفاده از تسهیلات در این بخش ورود کرده است.

سیف با اشاره به اینکه بانک های برای سودآوری نیازمند پرداخت تسهیلات هستند، افزود: پرداخت این تسهیلات باعث رونق تولید و اشتغال در کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین معضلا نظان مالی کشور وجود موسسات غیرمجاز پولی و بانکی بوده استف گفت: با همکاری قوه قضاییه بخش مهمی از این موسسات ساماندهی شده اند و هم اکنون آرامش خوبی در بازار پولی و مالی کشور حمک فرما شده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: کاهش نرخ تورم از ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد از موفقیت های دولت یازدهم بوده است و در این راستا کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نیز به ۱۸ درصد رسیده است.

وی افزود: سیاست کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در سال جاری و سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و با وجود رشد ۳۰ درصد نقدینگی در کشور، دولت موفق به کاهش رکود تورمی شده است.

سیف یادآور شد: هم اکنون شاهد کاهش تورم و ورود به رونق تولید در کشور هستیم و قطعا شاهد رشد اقتصادی در کشور خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز