استفاده بهینه از ظرفیت های حقوقی ایجاد شده برای توسعه اماکن ورزشی شهرها و روستاها

۱۳۹۵/۰۷/۲۹ - ۰۷:۳۴:۳۸
کد خبر: ۴۷۱۴۳۱
استفاده بهینه از ظرفیت های حقوقی ایجاد شده برای توسعه اماکن ورزشی شهرها و روستاها
: توسعه خانه های ورزش روستایی سبب تحول در ورزش و کمک به رفع محرومیت روستاها می شود
به گزارش برنا ایلام-معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر واگذاری اماکن و طرح های ورزشی از طریق ماده 27 گفت : با توجه به شرایط فعلی و اعتباران موجود ، یکی از مهترین و بهترین راههای تکمیل و بهره بردای از اماکن ورزشی واگذاری آنها به بخش خصوصی با حفظ کاربری است که در ماده 27 مشخص شده است و در استان ایلام نیز دبیرخانه این کمیسیون برای چند پروژه اقدام کرده است اما لازم است طرحهای بیشتری در سطح استان به کمیسیون مربوط ارجاع شده و واگذاری صورت پذیرد .

امیررضا خادم اظهار کرد : خانه های ورزش روستایی باعث رونق ورزش در روستاها می شود و برای احداث این خانه ها می توان از ماده شش و کمیسیون مربوط به آن استفاده کرد . در این حوزه اقداماتی در استان ایلام انجام شده است اما با توجه به دارا بودن حدود ششصد روستا آمار خانه های ورزش روستایی در استان بسیار ناچیز است .

وی افزود : برای راه اندازی خانه روستایی تعامل با فرمانداری ودهیاری ها امری ضروری است ، زیرا فضای مناسب باید از طریق مردم یا دهیاری ها تأمین گردد و پس از این مرحله تآمین و تجهیز خانه ورزش به عهده وزارت ورزش و جوانان خواهد بود . لذا از همه مسئولین شهرستانها و مدیریت استان می خواهم این موضوع را با جدیت پیگیری نمایند .

دکتر خادم ادامه داد : در مجلس شورای اسلامی باید رایزنی های طولانی مدت و فشرده زیادی انجام گیرد و سختی های فراوانی تحمل شود تا عبارت « ورزش» به برخی بندهای مواد قانونی اضافه شود . پس از فرصت و ظرفیت های ایجاد شده در مواد مختلف استفاده بهینه و مطلوب گردد تا شاهد رونق ورزش در استان باشیم .

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان خیرین را حامیان مادی و معنوی ورزش خواند و افزود: افراد خیر همیشه با نیت معنوی برای حمایت از ورزش گام بر می دارند اما به این نکته مهم توجه داشته باشید که دولت مجوز احداث هیچ بنایی ندارد . پس وقتی یک قطعه زمین برای ساخت اماکن ورزشی اهداء می شود ممکن است پس از چند سال و به دلیل عدم امکان ساخت و ساز دولتی مشکلات زیادی بروز کند که حتی جمع کردن آنها هم بسیار هزینه بردار و وقت گیر باشد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز