پنجمین سوگواره شعر کردی عاشورایی شین

تأکید استاندار بر اجرای برنامه‌های فرهنگی برای زائران اربعین

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۵:۰۳:۵۹
کد خبر: ۴۸۰۹۸۰
تأکید استاندار بر اجرای برنامه‌های فرهنگی برای زائران اربعین
باید از این فرصت استفاده و در طول مسیر برای محبان و مشتاقان اهل‌بیت برنامه‌های مختلفی برگزار کرد.

.

به گزارش خبرگزاری برنا- ایلام، -محمدرضا مروارید استاندار ایلام در پنجمین سوگواره شعر کردی عاشورایی شین اظهار کرد: در تاریخ همه‌ی ملت‌ها شعر نقش اساسی داشته و مایه‌های درونی جامعه به‌وسیله‌ی شاعر خود را نشان داده است.

وی با اشاره به نقش شاعران در زنده نگه‌داشتن حماسه‌ی عاشورا، گفت: از زمان پیامبر شعرخوانی جایگاه والایی داشته و پیامبر اعظم از برخی از آنان به نیکی یاد شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: شعار اربعین امسال یعنی «انی احامی ابدا عن دینی» را که بخشی از رجز خوانی دلاورمردانه‌ی منتسب به حضرت ابوالفضل(ع) است، را نشانه‌ی اهمیت شعر آیینی دانست و گفت: بسیاری از علمای اسلام مانند امام خمینی(ره) برای شعر اهمیت ویژه‌ای قائل بودند و خود نیز اشعار ماندگاری را به یادگار گذاشته‌اند.

مروارید به نقش شعر در دوران دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: هنوز لحن زیبای صادق آهنگران برای همه‌ی ما لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است که از تأثیرگذاری شعر حکایت دارد.

وی با تأکید بر اینکه شعر ایلام و مخصوصاً شعر آیینی پس از 30 سال رشد قابل‌توجهی داشته است، گفت: نکته‌ی مبارک‌ و قابل‌تأمل این است که مداحان این شعرها را می‌خوانند و مردم هم از آنان بهره‌مند می‌شوند.

مروارید گفت: شعر آیینی در اعتلای اعتقادات مردم نقش ویژه‌ای دارد و امیدواریم همچنان این هنر متعالی در بالا بردن شور و شعور جامعه مؤثر باشد.

استاندار ایلام با اشاره به میزبانی ایلام از زائران اربعین، تأکید کرد: باید از این فرصت استفاده و در طول مسیر برای محبان و مشتاقان اهل‌بیت برنامه‌های مختلفی برگزار کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز