جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با استاندار ایلام دیدار کرد

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۱۳:۲۹:۰۹
کد خبر: ۵۱۲۷۴۴
جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با استاندار ایلام دیدار کرد
عملیات های مختلفی که در استان انجام شده و مناطقی از جمله ارتفاعات میمک، ، کله قندی، یادمانهای شهید چاغروندی، شرهانی و قلاویزان، زمین فوتبال چوار و .. در ایلام وجود دارند که در صورت جمع اوری خاطرات و مستندات مربوطه می توان از هرکدا از آنها فیلم و مستند ساخت و یا در قالب کتاب منتشر نمود.
به گزارش برنا-ایلام، مهندس محمدرضا مروارید در دیدار با امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم‌‌زاده جانشین رییس و سردار روشنی رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در استان در سطح ملی و جهانی تاکید کرد و گفت: جای جای این استان مملو از آثار بحای مانده از دوران دفاع مقدس است که هرکدام از آنها قابیلت سرمایه گذاری در بحث گردشگری جنگ و دفاع مقدس و کاروان راهیان نور را دارند. 
وی افزود: عملیات های مختلفی که در استان انجام شده و مناطقی از جمله ارتفاعات میمک، ، کله قندی، یادمانهای شهید چاغروندی، شرهانی و قلاویزان، زمین فوتبال چوار و .. در ایلام وجود دارند که در صورت جمع اوری خاطرات و مستندات مربوطه می توان از هرکدا از آنها فیلم و مستند ساخت و یا در قالب کتاب منتشر نمود.
استاندار ایلام بیان کرد: نشر ارزش های دفاع مقدس در استان روند خوبی دارد و صدا و سیما در این زمینه اهتمام ویژه ای دارد  
وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال بیش از 45 عنوان کتاب راجع به دفاع مقدس در استان رونمایی می شود، گفت: حفظ آثار دفاع مقدس و نشر ارزشهای دفاع مقدس برای نسل آینده یک ضرورت است که ما باید تلاش کنیم در کنار کارهای انجام شده بصورت کمی و کیفی به نشر کتب، مستند، فیلم، دائره المعارف و غیره بپردازیم و در استان بیش از هر جایی دیگر جا برای کار در حوزه دفاع مقدس وجود دارد
محمدرضا مروارید با تاکید بیشتر بر استفاده از ظرفیت راهیان نور برای آشنایی جوانان با ارزشهای دفاع مقدس گفت: عملیات فتح المبین که بیشتر کار آن در دشت عباس بود و نیز آزاد سازی موسیان که با رشادتهای مردم و رزمندگان اسلام همراه بود اکنون یک مطالبه عمومی مردم است که در تقویم ملی ثبت شود که در صورت تائید بازتاب خوبی را بدنبال خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از بیاناتش با اشاره به حادثه تلخ زمین فوتبال چوار در بهمن 1365 گفت: تلاش داریم تا این واقعه تلخ را که با ناجوانمردی دشمن بعثی هم تماشگران و هم افرادی که مشغول بازی فوتبال بودند مورد اصابت قرار گرفتند، بعنوان روز صلح و ورزش در تقویم جهانی ثبت کنیم . 
جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار بیان کرد: استان ایلام یک استان ویژه در دوران دفاع مقدس است که مردم آن با مقاومت و پایمردی نه تنها از کیان کشور دفاع می کردند، بلکه در مناطق دیگر نیز مشارکت داشتند و در کنار رزمندگان اسلام و پا به پای آنان علیه دشمن بعثی می جنگیدند.
وی گفت: در تاریخ جنگ های گذشته و اخیر سربازانی که در جنگ حضور داشته اند همواره مورد تکریم بوده اند خصوصا در کشور ما که در دوران دفاع مقدس با اعتقادات و ارزشهایی سرکار داریم که دریای بیکرانی از معرفت و ایمان و سرشار از عبودیت است، در این عرصه هر چه کار کنیم باز هم کم است.
امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم‌‌زاده با اشاره به حادثه زمین فوتبال چوار تاکید کرد: ما در جنگ بدنبال حقانیت و مسائل معنوی بودیم و بدان خاطردفاع ما به دفاع مقدس تبدیل شد که ارزش های ناب بشری و معنوی در ان موج می زد ، در حالیکه خلبان ما ماموریت داشت پلی را تخریب کند اما به دلیل ازدحام جمعیت در روی آن پل ماموریت را به وقت دیگری موکول می کرد و در حالیکه دشمن بعثی با ناجوانمردی جمعیت بی دفاع چوار و ایلام را که در ورزشگاهی که نماد صلح و دوستی است را هدف بمب های خود قرار می دهند و اینچنین چهره سفید و سیاه انسانیت به تصویر کشیده می شود.
وی تصریح کرد: این ایثار، از خود گذشتگی، مظلومیت، حقانیت و معنویت که در دفاع مقدس حاکم بود لازم است که هم به دنیا شناسانده شود و هم به نسل بعد منتقل کنیم.
جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: ترویج و حفظ و نگهداشت آثار دفاع مقدس و تکریم سربازان و جنگاوران در هر فرهنگی یک نقطه مشترک بین همه فرهنگ هاست که ما نیز هم باید این ارزش ها را برای نسل جدید بازگو کنیم. 
در پایان این دیداراز زحمات جناب سرهنگ منتظری تقدیر و جناب سرهنگ محمد شریف بیانی بعنوان رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس معارفه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز