نماینده ایلام:

نقد به دولت در حوزه اشتغال، سیاسی و غیرمنصفانه است

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۱۴:۵۴:۲۵
کد خبر: ۵۱۵۵۵۷
نقد به دولت در حوزه اشتغال، سیاسی و غیرمنصفانه است
گر برخی دوستان اصول‌گرا کارنامه دولت دوم احمدی‌نژاد را هم ببینند که با درآمد نفتی بالا،‌ کمترین اشتغال ایجاد شد،‌ به نظر می‌رسد به جای نقدها و تخریب‌های دولت قضاوت منصفانه‌ای داشته باشند، اگر خودشان جای دولت بودند چه اقداماتی را انجام می‌دادند؟
به گزارش برنا-ایلام، جلال میرزایی نماینده حوزه شمالی ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقتصاد کشور ما زمانی فرصت طلایی داشت برای این‌که بتواند سروسامان اساسی پیدا کرده، راهکارها و نظام بانکی اصلاح شود، اما می‌بینیم که چنین اتفاقی نیفتاد و این جای تعجب دارد.

وی ادامه داد: امروزه در شرایطی که مسکن، صنعت و کارخانجات در رکود هستند و بسیاری از این صنایع مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش داشته و نیاز به کمک بانک‌ها دارند،‌ آنها درگیر مشکلات خود هستند،‌ بعد انتظار می‌رود که دولت معجزه کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که «تمرکز و تشخیص دولت بر حل مسائل سیاست خارجی و هسته‌ای در جای خود درست و بجا بود» گفت: طولانی شدن مذاکرات دست دولت نبود، در حالی که دولت تمایل داشت در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسائل را حل کند اما کارشکنی‌های عربستان و صهیونیست‌ها که امید داشتند تداوم تحریم‌ها منجر به فروپاشی اقتصاد ایران و افزایش نارضایتی مردم شود، وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه «بنابراین، برخی از این مشکلات به عوامل خارجی بر می‌گردد» تصریح کرد: دولت با رکود،‌ تورم بالا و طرح‌های نیمه تمام چگونه می‌تواند اشتغال ایجاد کند؟

نماینده مردم ایلام در مجلس در ادامه بیان کرد: اگر برخی دوستان اصول‌گرا کارنامه دولت دوم احمدی‌نژاد را هم ببینند که با درآمد نفتی بالا،‌ کمترین اشتغال ایجاد شد،‌ به نظر می‌رسد به جای نقدها و تخریب‌های دولت قضاوت منصفانه‌ای داشته باشند، اگر خودشان جای دولت بودند چه اقداماتی را انجام می‌دادند؟

 میرزایی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروزه در حوزه اشتغال داریم از گذشته وجود داشته و آن هم به ساختارهای اقتصادی ما از جمله نظام بانکی بر می‌گردد که اراده‌ای برای اصلاحش‌ وجود ندارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز