در پنجمین روز از دهه مبارک فجر انجام گرفت;

سفر معاون اقتصادی استاندار ایلام به شهرستان ملکشاهی

۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۰۶:۳۹:۳۷
کد خبر: ۵۱۶۲۱۵
سفر معاون اقتصادی استاندار ایلام   به شهرستان ملکشاهی
بیش از 30 طرح با اعتبار 140 میلیارد ریال در حوزه های مختلف عمران شهری، آموزش، راه و کشاورزی؛ راه اندازی و یا کلنگ زنی شد.

به گزارش برنا- ایلام-دکتر حشمت اله عسگری، در بدو ورود مورد استقبال فرماندار و مسئولین شهرستانی قرار گرفت وی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، خدمات دولت تدبیر و امید در استان را مطلوب دانست و بیان کرد: طرح های بسیار مهمی در حوزه زیربنایی، آموزشی و آبادانی ملکشاهی راه اندازی شده و یا در دست اقدام است که نشان می دهد این ملکشاهی روی مدار توسعه قرار گرفته است. 

 عسگری افزود: این شهرستان از ظرفیت ها و قابلیت های بسیار مهم و خوبی در حوزه های کشاورزی، توسعه باغ ها و دامپروری برخوردار است که با توسعه هر چه بیشتر آنها می توان شاهد جهش اقتصادی در این منطقه بود. دکتر حشمت اله عسگری افزود: طرح های مناسبی در حوزه زیربنایی از جمله راه، آموزش و بهداشت در ملکشاهی در دست اقدام و یا بهره برداری است که نوید بخش افق روشنی برای توسعه این شهرستان تازه تاسیس است.
همزمان با سفر معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام پروژه المان یادمان شهدای گمنام با اعتبار 2 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. این پروژه در محوطه ای به گستره 300 متر مربع احداث شده است. همچنین با حضور دکتر عسگری کلنگ احداث مدرسه 9 کلاسه محله گلان شهر ارکواز به زمین زده شد. اعتبار کلی این پروژه 26 میلیارد ریال است که در زمینی به گستره 1551 متر مربع در مدت 2 سال با همکاری بنیاد برکت ساخته خواهد شد. امروز در آیین دیگری نیز پروژه روکش آسفالت مسیر ملکشاهی به میمه به طول 16 کیلومتر با اعتبار 18 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
اسد قاسمی فرماندار ملکشاهی در حاشیه این سفر اظهار داشت: پروژه های مهمی نیز از جمله خط انتقال آب آشامیدنی از سد ایلام به شهرهای ارکواز ، دلگشا و مهر، احداث دی کلینیک تخصصی، پروژه های راه سازی و واریانت جاده ای و گاز رسانی به روستاهای شهرستان نیز با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال در دست اقدام است که با بهره برداری از آنها روند توسعه ملکشاهی جهش بزرگی پیدا خواهد کرد. فرماندار شهرستان ملکشاهی گفت: ملکشاهی زیستگاه مردمانی است که دین بزرگی به گردن انقلاب داشته و وضعیت امروز ملکشاهی حق مردم این شهرستان نیست. اسد قاسمی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در این سه سال تلاش زیادی برای خدمت رسانی به این شهرستان داشته و کمبودهای زیادی را جبران کرده است.ولی متاسفانه شدت عدم برخورداری در این شهرستان به حدی است که باید به صورت ویژه تر به این منطقه توجه داشته باشیم. فرماندار ملکشاهی متذکر شد: ظرفیتهای مهم و بکری در شهرستان وجود دارد که بارور کردن انها در نهایت رفاه عمونی را به دنبال خواهد داشت. وی تصریح کرد: دامپروری و باغداری،صنعت و معدن، مناطق بکر تاریخی و گردشگری،جوانان تحصیلکرده و جویای نام و ..... از مهمترین ظرفیتهای این شهرستان هستند. قاسمی ادامه داد: در حال حاضر فضا برای توسعه ملکشاهی فراهم است.استاندار توانمند و مسئولین استانی توجه ویژه ای به شهرستان دارند. 
ملکشاهی در سال 1385 از یخش به شهرستان ارتقاء یافته و در حال حاضر بالغ بر 64000 نفر جمعیت دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز