معاون قضایی رئیس کل دادگستری ایلام خبرداد:

مختومه شدن بیش از ۲۵ هزار پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۵:۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۴۰۵۳۴
مختومه شدن بیش از ۲۵ هزار پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف
کل پرونده‌های وارده به چرخه رسیدگی شورای حل اختلاف استان ایلام طی امسال 26 هزار و 304 فقره بوده که تاکنون 25 هزار و 608 فقره منجر به صدور حکم و مختومه شده است
به گزارش برنا-ایلام-علی اکرم داودی‌نیا معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار  میزانگفت: طی امسال 25 هزار و 6088 فقره پرونده ارجاعی به شوراهای حل اختلاف استان مختومه شده است.   
 

وی اظهار کرد: کل پرونده‌های وارده به چرخه رسیدگی شورای حل اختلاف استان ایلام طی امسال 26 هزار و 304 فقره بوده که تاکنون 25 هزار و 608 فقره منجر به صدور حکم و مختومه شده است.

 
داودی‌نیا با بیان اینکه در کل استان ایلام 117 شعبه فعال حل اختلاف داریم و ایجاد 5 شعبه دیگر در دستور کار قرار دارد افزود: مردم استان ایلام به شورای حل اختلاف اعتماد خوبی دارند و تأثیر آن به‌خوبی در سازش‌ها مشاهده می‌شود.
 
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: این امر نشان از جایگاه شورا و اعتماد مردم به شورا در صلح و سازش پرونده‌های موضوع مواد 8 و 9 و 11 قانون شوراها دارد. به نحوی بیانگر انجام رسالت شوراهای حل اختلاف در کنار دادگاه‌ها و دادسراها که همان ایجاد صلح و سازش و کاهش بار حجم پرونده از دادگاه‌ها است.
 
رئیس شورای حل اختلاف استان ایلام در پایان گفت: کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه‌ها، ایجاد وحدت، نهادینه کردن فرهنگ صلح سازش و دیگر امور جانبی دیگر از جمله نقاط قوت شورای حل اختلاف است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز