فیلی خبردادا:

برداشت گندم از سطح ١٠۵٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۵:۵۵:۱۱
کد خبر: ۵۶۶۷۹۶
برداشت گندم از سطح ١٠۵٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر
زمان برداشت و خرید این محصول از اواخر نیمه دوم اردیبشهت ماه سال جاری آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و تا کنون ١۵٠٠ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است

به گزارش برنا-ایلام-، طیار فیلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر اظهار داشت : عملیات برداشت گندم از سطح ١٠۵٠٠ هکتار از اراضی حاصلخیز کشاورزی شهرستان دره شهر آغاز شده که پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت از این میزان سطح ٢5هزار تن محصول گندم به ارزش اقتصادی ٣٢۵میلیارد ریال تولید و برداشت شود و ٢٢هزار  تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید این شهرستان گردد .

  فیلی افزود:  هم اکنون ۴ مرکز خرید گندم نان و دوروم و ٢ مرکز خرید گندم بذری در سطح این شهرستان مشغول خرید گندم از کشاورزان هستند .

وی خاطر نشان کرد: تمام تمهیدات لازم برای کار برداشت و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان فراهم شده و همه تلاش ما فراهم نمودن امکانات مناسب برای کشاورزان گندم کار این شهرستان است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر اضافه کرد: از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان گندمکار این شهرستان را دستگاهها و ادوات وخط مکانیزه کارنده ، کود شیمیایی ، سموم مورد نیاز ، بذور اصلاح شده ، ارائه توصیه ھای فنی و کارشناسی مروجان کشاورزی ، برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی بوده است  

وی  گفت :زمان برداشت و خرید این محصول از اواخر نیمه دوم اردیبشهت ماه سال جاری آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و تا کنون ١۵٠٠ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است .

وی خاطر نشان کرد:  هم اکنون ٢٠ دستگاه کمباین مشغول کار برداشت محصول گندم در شهرستان بوده که به تدریج براین تعداد افزوده خواهد شد. و ١٠٠٠٠ نفر کشاورز و بهره بردار بصورت مستقیم وغیر مستقیم در زمینه کاشت و برداشت این محصول مشغول انجام فعالیت ھستند.

فیلی در پایان عنوان کرد: شهرستان دره شهر دارای ١۶۵٠٠هکتار اراضی کشاورزی و قابل کشت می باشد که از این میزان ۵٠٠٠ هکتار به کشت گندم آبی و ۵۵٠٠ ھکتار به کشت گندم دیم و ١٠٠٠ھکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز