معاون اجتماعی فرماندار دهلران:

ایجاد فضای نشاط در جامعه بویژه برای جوانان نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و گرایش آنها به اعتیاد دارد.

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۳:۴۰:۰۶
کد خبر: ۵۸۰۸۷۴
ایجاد فضای نشاط در جامعه بویژه برای جوانان نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و گرایش آنها به اعتیاد دارد.
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار دهلران گفت:اعتیاد افراد به مواد مخدر عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است


 

به گزارش برنا-ایلام ;علی مجلسی  در همایش پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: خانواده ها نقش موثری در جهت پیشگیری از این بلای خانمانسوز در جامعه دارند و باید به دقت این مهم را در کانون خانوادگی خود مد نظر قرار دهند.

وی اعتیاد به مواد مخدر را عامل مهم ناهنجاری های اجتماعی در ابعاد مختلف دانست و افزود: از هم پاشیدگی کانون خانوادها اصلی ترین آسیب است که مواد مخدر بدنبال دارد.

معاون فرماندار دهلران پیشگیری و مبارزه با اعتیاد را مقوله ای جهانی اعلام کرد و گفت: این بلای خانمانسوز جامعه بشری را تهدید می کند و بر همه لازم است تا با احساس مسئولیت در این زمینه عمل کنند تا شاهد کاهش آسیب های آن در اجتماع باشیم.

مجلسی ارتباط خانواده ها با هم و نقش آنها در تربیت درست فرزندان را متذکر شد و تاکید کرد: خانواده نقشی اصلی و محوری در پیشگیری از اعتیاد دارد و پیوسته باید این دغدغه مهم را مد نظر داشته باشد.

وی برگزاری کارگاه ها و همایش ها، کنترل و جلوگیری از ورود مواد مخدر، ایجاد کمپ های ترک اعتیاد و نقش دستگاه های فرهنگی را در این زمینه یادآور شد و گفت: تلاش برای ارایه تسهیلات به بهبود یافتگان از دام اعتیاد در جهت ایجاد اشتغال برای آنها از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار دولت است.

معاون فرماندار دهلران اضافه کرد: ایجاد فضای نشاط در جامعه بویژه برای جوانان نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و گرایش آنها به اعتیاد دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دهلران نیز در این همایش گفت: برگزاری این کارگاه ها نقشی موثر در مصون سازی خانواده ها و آگاهی بخشی به آنها برای آسیب ها ناشی از اعتیاد در جامعه دارد.

سید سبزوار موسوی افزود: در این کارگاه ها آگاهی بخشی به خانواده های تحت حمایت و توانمند سازی خانواده ها از چمله اهدافی است که در راستای پیشگیری از اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی در جامعه دنبال می کند.

وی تاکید کرد: برای سال جاری برگزاری 30 جلسه در راستای پیشگیری از اعتیاد در شهرستان پیش بینی شدهکه اجرایی خواهند شد.

سرهنگ سید مختار باویر رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی دهلران نیز با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز آسیب های اجتماعی است، گفت: بین 80 تا 85 جرائم توسط افرادی است که سابقه اعتیاد به مواد مخدر دارند.

برگزاری نمایشگاه اعتیاد و تجلیل از بهبود یافتگان از دام اعتیاد از دیگر برنامه های همایش یک روزه پیشگیری از اعتیاد با حضور مسئولان، بهبود یافتگان از دام اعتیاد و خانواده های تحت حمایت امداد در دهلران بود.

ششم تا 12 تیر ماه هفته مواد مخدر نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز