آموزش بیش از ۴ هزار نفر از آغاز امسال در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۱۴:۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۸۹۸۵۵
آموزش بیش از ۴ هزار نفر از آغاز امسال در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام
مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: از ابتدای امسال 4423 نفر به میزان 715 هزار نفر ساعت آموزش و مهارت دیده‌اند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکتر «رضا نصری» گفت : در سه ماهه‌ی اول سال 1396 در مجموع 336 دوره آموزشی در حوزه‌های مختلف، صنعت،کشاورزی، خدمات، صنایع دستی، فرهنگ و هنر، در مراکز ثابت ،سیار، زندان، روستایی، عشایری، پادگان، تفاهم‌نامه‌ها، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر در 14 مرکز دولتی به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد 4423 نفر به میزان 715000 نفر ساعت مهارت فرا گرفته‌اند، گفت: از این تعداد فراگیر تعداد 1937 نفر را زنان و 2486 نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام ادامه داد: بیشترین آموزش ارائه شده در مرکز تخصصی شماره 12 ایلام و کمترین میزان در مرکز ملکشاهی ارائه شده است.

نصری با تاکید بر اینکه هیچگاه نیاز به آموزش در فرد و جامعه به پایان نمی‌رسد بلکه فقط نوع و نیاز به آموزش تغییر می‌کند، تصریح کرد: به همین منظور تغییر و افزایش رشته‌های جدید در برنامه آموزشی این اداره کل قرار گرفته که علی‌رغم تمام مشکلات اعتباری در حوزه تجهیزات رشته‌های «نخ‌ریسی سنتی» ، «قلم‌کاری» ، «گوهر تراشی» ، «میناکاری روی سفال»، «زعفران‌کاری» و ده‌ها حرفه در حوزه آی.تی به برنامه‌های آموزشی اضافه شدند.              

وی ادامه داد: تقویت ارزش گواهینامه‌های صادره مدنظر قرار گرفته و تغییراتی در استانداردهای آن رخ داده که از جمله می‌توان به گواهینامه‌ی بین‌المللی طبق استاندارد ایسکو 2008 اشاره کرد که تا کنون 56 عنوان از استانداردهای آموزشی سازمان تحت این عنوان بازنگری شده است.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام از تغییر شیوه صدور گواهینامه‌های مهارت اشاره کرد و گفت: از ابتدای شهریور گواهینامه‌های مهارت به دو زبان و با امنیت بالا صادر و به افراد واجد شرایط اعطا می‌شود.

 نصری درباره آخرین وضعیت مراکز، تصریح کرد: ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرابله که از سال 1388  آغاز شد و به دلیل کمبود اعتبار در سنوات گذشته نیمه‌کاره مانده بود که خوشبتانه با مساعتدت استاندار و فرماندار و مسئولان و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه فاز اول آن در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تبدیل وضعیت مربیان را یکی از کارهای انجام شده عنوان و تصریح کرد: در مجموع 95 مربی حق‌التدریس دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بود که در مرحله‌ی اول 4 نفر ایثارگر بودند تبدیل وضعیت شدند و در مرحله دوم پرونده 50 نفر دیگر بررسی شد  که 27 نفر در آزمون قبول و مراحل گزینش و مصاحبه آنها انجام و جهت تخصیص پست ابلاغ و تاکنون مشکل 3 نفر آنها حل و به سایر ادارات منتقل شده‌اند و کار انتقال 24 نفر آنها در دست اقدام است.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام اجرای آزمون الکترونیکی به منظور کاهش فساد و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را از جمله کارهای انجام شده اعلام کرد و گفت: با تهیه نرم‌افزار مناسب و بانک سوالات مقدمات اجرای آزمون الکترونیکی در ایلام، ایوان، آبدانان، دهلران و  دره‌شهر فراهم شد و امسا ل آزمون‌های مراکز ثابت این شهرستان‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و برنامه تجهیز و آماده‌سازی 4 شهرستان دیگر در دست اقدام است.

نصری،  کمیته‌امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش، شرکت‌شهرک‌های صنعتی، نظام مهندسی معادن، شرکت مادرتخصصی ساختمان ایران، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل ، بسیج و سپاه پاسداران، کشاورزی و مرکز تتحقیقات، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی ، امور زندان‌ها، بهزیستی، تعاون کار و رفاه اجتماعی ، دانشگاه ایلام، آموزشکده فنی پسران و دختران، دانشگاه علمی کاربردی ، امور عشایری و میراث فرهنگی را از جمله سازمان‌ها و مراکز طرف قرارداد با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز