مدیر جهاد کشاورزی ایوان خبرداد:

آغاز برداشت انگور از باغات شهرستان ایوان

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۵:۳۹:۰۱
کد خبر: ۶۰۲۰۸۶
آغاز برداشت انگور از باغات شهرستان ایوان
میزان تولید محصولات بخش باغی شهرستان ایوان ١٠ هزار تن بوده که میزان٣ هزار تن آن مربوط به برداشت انگور می باشد.

به گزارش برنا-ایلام، عباس سرتنگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان در گفتگو با برنا اظهار کرد:  برداشت انگور از باغات شهرستان ایوان آغاز شده وتاپایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود:سطح باغات شهرستان ایوان به میزان٨٢٨ هکتار میباشدکه ازاین سطح ٣٩٠ ھکتار به انگور اختصاص دارد و از این میزانشامل ٨٠ هکتار یاقوتی و ٣١٠ هکتار عسکری می باشد

وی ادامه داد: کل میزان تولید محصولات بخش باغی شهرستان ایوان ١٠ هزار تن بوده که میزان٣ هزار تن آن مربوط به برداشت انگور می باشد.

سرتنگی افزود: این محصول با ایجاد  اشتغالزایی  ٨٠٠ نفر به طور مستقیم و ١۵٠٠ نفر به طورغیر مستقیم داشته وکل ارزش اقتصادی این محصول حدود ۶٠ میلیارد ریال میباشد

وی گفت :میانگین برداشت انگور 25 الی 30 تن در هکتار می باشد که بصورت موردی 52 تن در هکتار نیز برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان اضافه کرد:  انگور تولیدی به شهرستانهای همجوار از جمله ایلام ، اسلام آباد،کرمانشاه ،وتهران ارسال وبه بازار فروش عرضه می گرددوانگور تولیدی به لحاظ کمی وکیفی جزء مرغوبترین انگورهای سطح کشور است .

وی گفت:از جمله عوامل مهم در تولید انگور می توان به آب وهوای مناسب ،ایجاد کلاسهای آموزشی وترویجی ، اصلاح روشهای تولید ،مبارزه با آفات وبیماریها ،تغذیه ، نگهداری از هرس تا برداشت ، مراقبتهای بعد از برداشت و آبیاری به روشهای نوین ...اشاره نمود..

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز