مسئول دبیرخانه کانون های مساجد ایلام،

فعالیت ٢٥٧ کانون فرهنگی و هنری مساجد در ایلام

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۱۴:۵۹:۰۹
کد خبر: ۶۰۳۵۰۰
فعالیت ٢٥٧ کانون فرهنگی و هنری مساجد در ایلام
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام گفت: امسال ١٢٠ کانون جدید فرهنگی، هنری در مساجد این استان تاسیس و راه اندازی می شود.

به گزارش برنا- ایلام،حجت الاسلام علی چراغی پور روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی مساجد به خبرنگاران گفت: ساخت مسجد سابقه ای تاریخی و بسیار کهن داشته و هیچگاه این مراکز مقدس و مورد احترام مسلمانان در طول زمان کارکرد خود را از دست نداده است.

وی ادامه داد: وجود مسجد در هر مکانی موجب رشد و تقویت باورهای دینی مردم شده و همواره از جایگاهی ارزشمند و تحول آفرین در عرصه روابط اجتماعی در ذهن مردم برخوردار است.

وی افزود: مساجد تنها برای ادای فرایض دینی نبوده بلکه پایگاهی برای اجتماع طبقات گوناگون اجتماعی به منظور بهره برداری های علمی، فرهنگی، آموزشی و ... برای جوانان و نوجوانان جامعه هست.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد ایلام با اشاره به عصر ارتباطات و رسانه یادآور شد: در دوره ای که رسانه های مختلف ، اینترنت و فضای مجازی در زندگی مردم رخنه کرده اند اما شاهد حفظ نقش مساجد در ایجاد روابط بین افراد جامعه هستیم و این موضوع اهمیت این مراکز را نمایان می کند.

وی تاکید کرد: بی تردید مساجد اختصاص به هیچ حزب و تابع هیچ نهادی نبوده و متعلق به همه افراد جامعه است و به عنوان محلی مورد احترام همواره در اذهان جا دارد.

*** ١٢٠ کانون جدید فرهنگی، هنری در مساجد استان ایلام تاسیس می شود

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام گفت: امسال ١٢٠ کانون جدید فرهنگی، هنری در مساجد این استان تاسیس و راه اندازی می شود.

چراغی پور اضافه کرد: بر اساس اعلام ستاد عالی کانون های مساجد کشور سهمیه ایجاد این تعداد کانون امسال به استان ایلام داده شده است.

وی ادامه داد: با احتساب این تعداد، مجموع کانون های فرهنگی، هنری مساجد این استان تا پایان امسال به ٤٠٠ مرکز افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام چراغی پور از عضویت ٤٣ هزار نفر از مردم استان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و افزود: این تعداد از گروه های مختلف بویژه جوانان و نوجوانان در ٢٥٧ کانون فرهنگی و هنری مساجد موجود در استان عضویت دارند.

وی با بیان اینکه از مجموع کانون های مساجد استان ١٥٧ کانون در روستاها دایر است، تاکید کرد: امسال شمار زیادی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد جدید در مناطق روستایی راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام چراغی پور عمده فعالیت کانون های مساجد این استان را در حوزه های احکام و دین، قرآن، فرهنگی و هنری و ورزشی برشمرد که در طول سال با استقبال چشمگیر اعضا بویژه جوانان و نوجوانان مواجه می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام فعالیت این کانون ها را در تقویت روحیه دینی، مذهبی مردم و جذب آنها به مساجد را مهم دانست و یادآور شد: توسعه و تجهیز این مراکز در دستور کار این دبیرخانه قرار دارد.

٦٠٠ مسجد، حسینیه و تکیه در استان ایلام با ٥٨٠ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز