توسط پلیس فتا;

هکر ۱۹ ساله در ایلام دستگیر شد

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۱۴:۰۹:۳۳
کد خبر: ۶۰۸۶۳۸
هکر ۱۹ ساله در ایلام دستگیر شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری هکر ۱۹ ساله اینستاگرام در استان ایلام خبر داد

 

.

به گزارش برنا-ایلام ;از مرکز اطلاع رسانی پلیس سرهنگ جمالی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر هک صفحه اینستاگرام (Instagram) و کلاهبرداری از این طریق از او، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا ، متهم شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام اضافه کرد: متهم در ابتدا منکر اتهام خود شد اما پس از مواجهه با مستندات محکم و غیر قابل انکار پلیس به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم از طریق ساختن صفحات جعلی (Fake Page) مشابه صفحات شبکه های اجتماعی و ارسال آن را برای طعمه های خود ،   پس از فریب کاربران اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری و رمز آن ها را به سرقت می برد و پس از دسترسی به اطلاعات برای آن ها ایجاد مزاحمت می کرد و قصد اخاذی داشت.

سرهنگ جمالی در پایان از همه کاربران فضای سایبری خواست تا از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کرده و در ارتباطات خود در فضای مجازی از ارسال اطلاعات برای دیگران خودداری کنند. 

وی گفت: همشهریان عزیز می توانند در صورت مواجهه با هرگونه جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس های مردمی گزارش نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز