با حضور مسئولان:

مراسم افتتاحیه شورای معتمدین اجتماعی پلیس شهرستان آبدانان

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۸:۳۴:۴۹
کد خبر: ۶۲۷۶۳۴
مراسم افتتاحیه شورای معتمدین اجتماعی پلیس شهرستان آبدانان
در این مراسم سیدحرمت اله موسوی به عنوان دبیرشورای معتمدین اجتماعی شهرستان انتصاب گردید.

 

به گزارش برنا-ایلام;مجید عسگری فرماندار آبدانان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی برای غلبه بر مشکلات اجتماعی تصریح کرد: بهترین شیوه کاهش ناهنجاری ها در بین اقشار مختلف مردم استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان بوده و در حقیقت پاسخی به مطالبات قانونی مردم برای ایفای نقش در توسعه نظم و امنیت اجتماعی است. 

 افزود : باید به این مهم توجه داشت که همکاری و تعامل اعضای شورای معتمد پلیس، باعث افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی خواهد شد و با توجه به اینکه امنیت مهمترین نیاز یک جامعه است، ما معتقدیم امنیتی از پایداری بهتر و مطلوب‌تری برخوردار است که مشارکت و همراهی مردمی را در پی داشته باشد.

سرهنگ "محمدسعید یاری" رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام در نشست شورای معتمد پلیس آبدانان اظهار داشت: وقوع سرقت در شهرستان آبدانان در ۷ ماه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: شوراهای معتمد پلیس تشکل‌های مردمی هستند که بدون استفاده از ساختارهای رسمی برای پشتیبانی،حمایت و همراهی سازمان نیروی انتظامی و ایجاد ارتباط بیشتر بین مردم و نیروهای انتظامی ایجاد شده است 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان با اشاره اینکه سامانه ۱۹۷ برای بیان نقطه نظرات مردم در پلیس ایجاد شده است،اضافه کرد:که مردم با بیان این نظرات و پیشنهادات ما را در ایجاد امنیت و نظم در جامعه یاری کنند.

"ابراهیم سبزواری "رئیس دادگستری آبدانان نیز در این دیدار گفت: استفاده از توان و نفوذ شخصیت های مصلح و موثر یک اصل قرآنی است که هم اکنون در همه مجامع و محافل بین المللی نیز مورد استفاده نهادهای مدافع حقوق بشر است.

ویافزود: امسال یک هزار و 200 پرونده قضایی در دادگستری آبدانان به معتمدان محلی ارجاء داده شده که تاکنو ن 430 پرونده مهم توسط آنان رسیدگی شده و به صلح و سازش و گذشت منتهی شده است.

وی از حمایت دستگاه قضایی از شوراهای معتمدین پلیس خبر داد و اضافه کرد: از زمانیکه بزرگان و ریش سفیدان از جریان حل و فصل دعاوی کناره گیری کرده اند حجم پرونده های ورودی به دادگستری ها به شدت افرابش یافته است.

سرهنگ جمالوندی فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان نیز در این نشست در سخنانی بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیار بالای بزرگان ریش سفیدان و سران ایلات و قبایل مختلف در پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز