امام جمعه ایلام:

استقلال از برجسته‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ۱۲:۳۶:۲۹
کد خبر: ۶۷۵۳۲۲
استقلال از برجسته‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، استقلال است که باید تبیین شود.
 
به گزارش برنا- ایلام ، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام با بیان اینکه در ایام‌الله دهه مبارک فجر و در آستانه یوم‌الله 22 بهمن هستیم، اظهار کرد: بدون شک مردم شریف و با بصیرت ایران اسلامی در یوم‌الله 22 بهمن بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کرده و دشمنان لجوج و کینه‌توز نظام را نیز بار دیگر ناامید خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی در روز 22 بهمن حماسه‌ای دیگر خواهند آفرید، افزود: یکی از مسایل مهمی که باید همواره مورد بحث باشد، دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در 40 سال گذشته است و نباید فراموش کرد که برجسته‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال است که یکی از اصلی‌ترین شعارهای ملت در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و حتی یکی از شعار راهبردی امروز ملت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه استقلال به عنوان عدم وابستگی به بیگانگان مطرح است، اضافه کرد: این استقلال در مسایل امنیتی، فرهنگی، دفاعی، سیاسی، اقتصادی و... و بدون شک قطع مداخله قدرت‌های بزرگ در امور داخلی کشور است.

لطفی ادامه داد: اگر خاطرات رجال پهلوی به ویژه کسانی که مسئولیت درباری داشته‌اند را مرور کنید خواهید که کلماتی تکان دهنده از زبان آنها جاری شده است و دیده می‌شود که غرب چگونه در امور داخلی این کشور در آن زمان دخالت داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران، استقلال سیاسی، فرهنگی، علمی و ... است، گفت: استقلال علمی ما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی واقعا اعجاب برانگیز است چرا که پیشرفت‌های علمی ما در کشور در سطح دنیا مطرح است و باید توجه داشت که امام راحل (ره) استقلال و عزت را به ایران اسلامی هدیه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه دستاوردهای امروز ما در سایه استقلال صورت گرفته است، عنوان کرد: خوداتکایی، تکیه به درون و چشم نداشتن به بیرون از نشانه‌های بارز آن است ولی برخی‌ها در داخل هنوز اعتقاد دارند که در مسایل اقتصادی باید چشم به ارتباط باغرب داشته باشیم.

لطفی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های راهبردی نظام سرمایه‌داری این است که استقلال اقتصادی را از کشورها بگیرند، اظهار کرد: بعد از آن به دنبال سلب استقلال سیاسی و دفاعی آن کشورها می‌روند ولی به فضل خدا ایران اسلامی همواره با خوداتکایی و تکیه بر توان داخل، دشمنان را ناامید کرده و نباید فراموش کرد که در مسایل اقتصادی ضعف‌هایی داریم که البته قابل جبران هستند.

وی یادآور شد: در استان ایلام خوشبختانه تحولات عظیمی در شرف انجام است که نمونه آن آبی کردن اراضی وسیعی در مهران و مهران است که روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد که اعتبار آن با موافقت مقام معظم رهبری برای منطقه غرب کشور فراهم شده است.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه یکی از مسایلی که رهبری نیز به آن اشاره داشتند که مردم امسال در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن حضوری تماشایی خواهند داشت، افزود: رسانه‌های غربی همواره به دنبال این هستند که مردم را از نظام ناراضی جلوه دهند ولی ملت با بصیرت ایران اسلامی در 22 بهمن امسال بار دیگر ثابت خواهند کرد که همپای نظام و انقلاب هستند و با آرمان‌های امام، شهدا و رهبری بار دیگر تجدید میثاق خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: همان گونه که رهبری معظم انقلاب نیز فرمودند مردم با فساد، تبعیض، بی عدالتی و فاصله طبقاتی مخالفند و مسئولان باید تلاش کنند که فاصله طبقاتی در کشور وجود نداشته باشد چرا که امام‌خمینی (ره) منادی عدالت اسلامی بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز