خصوصیات یک شهردار کار آمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۲:۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۷۶۹۸۸
خصوصیات یک شهردار کار آمد
مدیریت شهرداری یک مدیریت خاص،متفاوت، پیچیده و چند بعدی می باشد و شهردار باید تعاملات اجتماعی با بخش های جامعه را بداند، با مبانی اعتقادی و ایدئولوژی و اداری آشنا باشد و مولفه های اقتصادی را هم رعایت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام ;چون شهرداری نهادی فرهنگی است و همه فعالیتهایش زیر چتر فرهنگ باید انجام شود پس شهردار باید برای موفق عمل کردن فرهنگی باشد.

 شهرداری یک نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار  در اداره شهر است و وظیفه شهرداری تنها یک وظیفه خدماتی و عمرانی نیست بلکه شهرداری یک نهاد اثرگذار است که تمام فرایندها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در بر می گیرد.

ویژگی های یک شهردار خوب دانایی، آگاهی، هوشمندی، توانایی، داشتن قابلیت، تخصص، تدین و نگاه درست به مشکلات است.

اگر در گذشته  افراد کوچک پست شهرداری را بر عهده داشتند، تعریف شهردار و استانداردهای آن فرق می کرد و امروز افرادی که قابلیت شهردار شدن را دارند این پست را برعهده می گیرند.

نخستین ویژگی شهردار ٫فرهنگی بودن اوست: شهرداری با ایجاد فرهنگسراهای مختلف و ایجاد تاسیسات و امکانات در محل های تجمع مردم می تواند بزرگترین بستر ساز فعالیت های فرهنگی باشد و این در صورتی محقق می شود که شهردار فرهنگی باشد.

اگر بپذیریم که شهرداری یک نهاد فرهنگی ویژه است و مخاطبان مستقیم دارد پس شهردار نیز باید یک فرد فرهنگی متخصص، متعهد و آگاه باشد تا بتواند در تمام زمینه های تخصصی شهرداری موفق عمل کند.(در اینجا منظور از فرهنگی نه اینکه حتما معلم  باشد )

مدیریت شهرداری یک مدیریت خاص،متفاوت، پیچیده و چند بعدی می باشد و شهردار باید تعاملات اجتماعی با بخش های جامعه را بداند، با مبانی اعتقادی و ایدئولوزی و اداری آشنا باشد و  مولفه های اقتصادی را هم رعایت کند.

مدیریت یکی از ویژگی های کاملا لازم برای شهردار است و شهرداری چون از اعتبارات دولتی به طور مستقیم بهره مند نمی شود و بخش زیادی از بودجه شهرداری از طریق کمکهای مردم حاصل می شود لذا شهردار باید افکار اقتصادی داشته باشد وبتواند با دستگاههای اجرایی ارتباط داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز