با حضور مسئولین استانی وکشوری;

یادواره‌ی شهدای زمین‌فوتبال چوار برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۳:۴۷:۴۰
کد خبر: ۶۷۷۶۶۷
یادواره‌ی شهدای زمین‌فوتبال چوار برگزار شد
امروز به یاد 23 بهمن 1365 که زمین فوتبال چوار رنگ خون گرفت گرد هم آمدیم تا بگوییم راه و رسم شهادت فراموش‌شدنی نیست.

به گزازش برنا-ایلام;یادواره‌ی شهدای زمین فوتبال چوار با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، مردم، برخی از مسئولان و ورزشکاران برگزار گردید

در این مراسم قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام ضمن گرامیداشت یاد شهدای زمین فوتبال چوار، اظهار کرد: ایلام سرزمین منحصربه‌فردی است که در هر منطقه آن ارزش‌ها و پتانسیل‌های عظیمی قرار دارد و بخش چوار دارای سابقه 80 ساله و از باسابقه‌ترین بخش‌های کشور است .

 

وی با بیان اینکه بمباران زمین فوتبال چواردر دنیا نظیر ندارد و یک جنایت عظیم جنگی و قابل محاکمه بوده است، تصریح کرد: بخش چوار پایگاه ورزش استان و کشور است. نماد ورزش فوتبال و پایگاه ورزش وزنه‌برداری ازنظر قهرمانی و حفظ اصول و ارزش‌های ملی و دینی است که دست ندادن وزنه‌بردار چواری با خانم نامحرم مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد. 

 

استاندار ایلام با بیان اینکه پتانسیل‌های زیادی ازجمله نفت، گاز و پتروشیمی در این منطقه وجود دارد، ادامه داد: مشاهیر بزرگی ازجمله غلامرضاخان ارکوازی و شاکه از میان مردمان این خطه برخواسته اند و مردم این بخش،186 شهید گلگون‌کفن برای حفظ انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و کیان کشور تقدیم کرده‌اند و ایلات ارکوازی و بولی دارای دیرینه زیادی هستند که با مهربانی میزبان بخش زیادی از مردم استان در 8 سال دفاع مقدس بوده‌اند .

سلیمانی با تأکید بر اینکه تبدیل بخش چوار به شهرستان یک مطالبه به‌حق است ادامه داد: تلاش می‌شود ظرفیت کاری فاز اول پتروشیمی تکمیل شود و فاز دوم پالایشگاه گاز در آینده نزدیک به اتمام و به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی بابیان اینکه استقرار صنایع پائین‌دستی نفت و گاز و پتروشیمی در بخش چوار با دعوت از سرمایه‌گذاران و با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی دنبال می‌شود، گفت: تلاش می‌شود با بهره‌برداری از سد گلال آب موردنیاز صنایع بخش تأمین شود و مشکلات آب شرب بخش و شهر ایلام نیز مرتفع شود. 

استاندار ایلام گفت: ثبت واقعه زمین فوتبال چوار و فتح میمک که از وقایع مهم ملی هستند، در تقویم رسمی پیگیری می‌شود .

وی با تأکید بر اینکه از اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل مجموعه ورزشی چوار استفاده خواهد شد، تصریح کرد: یادمان شهدا فوتبال جزء ضروریات است که لازم است دستگاه‌های مربوطه طرح مناسب را ارائه دهند تا در دستور کار قرار گیرد . 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز