ارجمندی خبر داد:

آغاز مرمت موزه تاریخ کشاورزی استان ایلام

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۴:۳۸:۳۹
کد خبر: ۶۷۹۵۴۰
آغاز مرمت موزه تاریخ کشاورزی استان ایلام
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از مرمت موزه تاریخی کشاورزی استان ایلام خبر داد .

به گزارش برنا- ایلام ، رویا ارجمندی معاونت میراث فرهنگی اظهار داشت : بمنظور آمادگی و استقبال از مسافران نوروزی موزه تاریخ کشاورزی (کاخ فلاحتی) استان مرمت می شود.از جمله عملیات مرمتی که برای این موزه اجرا خواهد گردید شامل رنگ آمیزی سالن های نمایش، رنگ آمیزی ستون ها و تعمیرحوض داخل حیاط موزه ساماندهی و زیبا سازی فضای سبز می باشد.

وی افزود : بنای کاخ فلاحتی در اوایل پهلوی ودر زمان رضاخان ساخته شده است ، کاخ کشاورزی در مساحتی حدود ۴۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۰۵ مترمربع با پلانی کاملا ساده که با وجود سادگی پلان تزیینات بیرونی کاخ از جمله سرستونها و اطراف پنجره ها و بالای آنها به طرز بسیار زیبایی اجرا گردیده است.

ارجمندی تصریح کرد :  این بنای تاریخی به دلیل ویژگیهای خاص معماری در تاریخ ۱/۶/۱۳۷۵ به شماره ۱۷۵۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید ودر دور سفر چهارم ریاست جمهوری گشایش و به بهره برداری  رسیده است .

معاون میراث فرهنگی ادامه داد : این موزه شامل سه فضای نمایشی  و کتابخانه است . در فضاهای نمایشی علاوه بر ابزار آلات کشاورزی در دوره های مختلف ، مراحل کاشت ، داشت و برداشت را به نمایش گذاشته است.

ارجمندی گفت : استان ایلام دارای سه موزه با عناوین موزه مردم شناسی واقع در قلعه والی، موزه تاریخ کشاورزی واقع در کاخ فلاحتی و موزه باستان شناسی واقع در شهرستان دره شهر می باشد، که همه روزه بخصوص ایام نوروز شاهد و پذیرای خیل عظیمی ازگردشگران و  مسافران نوروزی می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز