در دانشگاه پیام نور ایلام

مراسم عزاداری ایام فاطمیه برگزار شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۱۷:۲۸:۴۸
کد خبر: ۶۷۹۹۲۱
مراسم عزاداری ایام فاطمیه برگزار شد
بسیج دانشجویی ایلام، مراسم عزاداری شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهراء(س) دیروز بعد از نماز عصر توسط کانون نماز و مناسبت ها در نمازخانه دانشگاه پیام نور ایلام برگزار شد.
 
به گزارش برنا-ایلام در این مراسمحجت الاسلام شریفی، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انحراف های بوجود آمده پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: برخی اشخاص که سال های متمادی چه در غزوات و چه در نمازهای جماعت همراه و همنشین پیامبر اکرم(ص) بودند، پس از رحلت ایشان به کتمان حق پرداخته و کمر به مبارزه با حقیقت بستند و در این راه ستم های بزرگی را در حق اهل بیت روا داشتند.

وی در تشریح علت وقوع این گونه انحراف ها در صدر اسلام افزود: خداوند در قرآن کریم به تساوی انذار یا عدم انذار این افراد اشاره کرده و ضمن کافر دانستن آنان، قلب های این اشخاص را «مهر زده» اعلام می کند.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه ضمن تأکید بر امکان ایجاد این دسته انحراف ها در عصر حاضر، گفت: ما نباید خود را مستثنی از مردم آن روز مدینه قلمداد کنیم.

شریفی با اشاره به مقام رفیع پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) نزد خداوند متعال خاطرنشان کرد: دیدن پیامبر اکرم(ص) کیمیا است ولی در عین حال، اصل بر معرفت و عمل به دستورات آن حضرت و اهل بیت(ع) می باشد که موجب سعادت دنیوی و اخروی می شود.

در پایان این مراسم، دانشجویان در رسای بانوی دو عالم به مرثیه سرایی پرداخته و اشک ماتم ریختند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز