فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام خبرداد؛

پیش‌بینی بازدید ۳ هزار زائر راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۰۸:۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۹۰۱۲۳
پیش‌بینی بازدید ۳ هزار زائر راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: پیش‌بینی می شود ۳ هزار زائر راهیان نور در ایام ۹۷ از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید داشته باشند.
به گزارش برنا-ایلام ، سردار سید صادق حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال 3 هزار زائر راهیان نور  در ایام نوروز97 از یادمان‌های دفاع مقدس استان ایلام بازدید کنند.

وی گفت: طرح جامع یادمان‌های دفاع مقدس استان تهیه و تدوین‌شده است و لازم است که اعتبارات لازم در این خصوص اختصاص یابد.

وی، با اشاره به‌ضرورت احداث باغ‌موزه دفاع مقدس استان، یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم در این زمینه، مشخص شدن مکان باغ‌موزه است که مکان آن در پارک تفریحی چغاسبز تعیین گردیده است و تأکید بر این است باغ‌موزه دفاع مقدس در مرکز استان احداث شود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، بابیان اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس فرصت مناسبی در راستای معرفی نقش استان در دفاع مقدس است، گفت: بسیاری از عملیات و دلاوری‌های رزمندگان اسلام و مردم استان و صحنه‌های مختلف دفاع مقدس را در این باغ‌موزه می‌توان به بهترین نحو ممکن به تصویر کشد.

سردار سید صادق حسینی، ابراز کرد: در خصوص بیمارستان صحرایی شهید سلیمی که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در راستای مداوای رزمندگان داشته است، این آمادگی وجود دارد که این مکان بازگشایی گردد و در قالب طرح‌های پدافند غیرعامل و یا سازه زمان جنگ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فرمانده سپاه ایلام با اشاره به اهمیت اردوهای راهیان نور در برابر تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه وسیع دشمن در حوزه فرهنگی در جامعه به‌ویژه بر نسل جوان؛ برگزاری اردوهای زیارتی و معنوی راهیان نور نقش به سزایی در خنثی کردن افکار و توطئه‌های آنان دارد.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس کشورهای غربی با حمایت همه‌جانبه از صدام و رژیم بعث به جنگ با ملت ایران برخاستند اما با ایستادگی و رشادت فرزندان این مرزوبوم روبرو شدند و نتوانستند به افکار شوم خود برسند.

سردار حسینی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب افزود: امروزه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از خود شهادت نیست و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان از وظایف و رسالت‌های همه آحاد جامعه و نهادهای فرهنگی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز