کرمی عنوان کرد:

صنعت گردشگری بهترین راه اشتغال زایی در استان ایلام است

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۱:۴۳:۰۰
کد خبر: ۶۹۸۴۱۰
صنعت گردشگری بهترین راه اشتغال زایی در استان ایلام است
معاون عمرانی استاندار گفت:وجود بزرگترین زمین لغزش دنیا در ایلام، بهترین باغ های لیمو در ماژین، مزارع گل نرگس دره شهر و کویر ابوغویر دهلران ظرفیت های مناسبی برای جذب توریست هستند که تاکنون مغفول مانده اند.

به گزارش برنا-ایلام - احمد کرمی در نشست با فعالان گردشگری، تورگردانان و انجمن های راهنمایان کشور افزود: صنعت گردشگری و توریسم به عنوان یکی از مولفه های اصلی بحث اقتصادی در دنیا مطرح است که ما نیز با توجه به استعدادهای بسیار مطلوبی که در این زمینه داریم می توانیم از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
وی، ارزان بودن ایجاد شغل را یکی از مزیت های حوزه توریسم عنوان کرد و ادامه داد: صنعت توریسم ارتباط تنگاتنگی با صنایع دیگر مانند حمل و نقل، صنایع دستی، هتل داری و ... دارد لذا با هدفگذاری صحیح می توان اقدامات مناسبی را به سرانجام رساند.
معاون استاندار ایلام، گردشگری را به عنوان یکی از صنایع دوستدار محیط زیست و منابع طبیعی مطرح کرد و گفت: از این ظرفیت در راستای معرفی اماکن توریستی و تفریحی و همچنین کمک به منابع طبیعی و حفظ محیط زیست بهره گیری کرد.
وی، استفاده بهینه از فرصت های حوزه گردشگری ایلام را نیازمند برنامه ریزی بیشتر و بهتر دانست و اظهار کرد: علاوه بر ظرفیت تنوع فرهنگ و اقلیم در استان اماکن و پتانسیل های ناشناخته ای در استان وجود دارند که باید در راستی معرفی آنها اقدامات مناسب صورت گیرد.
کرمی ادامه داد: وجود بزرگترین زمین لغزش دنیا در ایلام، بهترین باغ های لیمو در ماژین، مزارع گل نرگس دره شهر و کویر ابوغویر دهلران ظرفیت های مناسبی برای جذب توریست هستند که تاکنون مغفول مانده اند.
وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی در معرفی جاذبه های گردشگری را در تقویت این صنعت مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: بسیاری از افراد در فضای مجازی به دنبال مکان های تفریحی و توریستی هستند و اگر این امکان در استان ایجاد شود می تواند گردشگران بسیاری را جذب کند.
معاون استاندار ایلام در پایان، نگاه مدیریت ارشد استان را تاکید بر برنامه ریزی برای استفاده از اماکن تفریحی و جاذبه های گردشگری ایلام اعلام و خاطرنشان کرد: انشالله به کمک بخش خصوصی و فعالان حوزه گردشگری در سال های آینده شاهد حضور بیشتر گردشگران در استان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز