معاون استاندار:

باید به سمت صنعتی شدن و استفاده از تکنولوژی های جدید برویم و همه چیز را در منابع مالی خلاصه نکنیم

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۷:۰۶:۳۸
کد خبر: ۷۰۵۷۸۷
باید به سمت صنعتی شدن و استفاده از تکنولوژی های جدید برویم و همه چیز را در منابع مالی خلاصه نکنیم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام: پول پخش کردن یک آسیب است و تسهیلات غل و زنجیری بر گردن تولید است که باید بهترین راه حل ها برای رفع این مشکلات های مالی پیدا کنیم و با یافتن راه حل مناسب نظیر ایجاد صندوق حمایتی توسط خود تولیدکنندگان هر بخش به دنبال رفع مشکلات مالی آنها باشیم

به گزارش برنا از روابط عمومی استانداری ایلام ، دکتر ایوب درویشی روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: واحدهای تولیدی که با تسهیلات واحد خود را ایجاد کرده اند باید بدانند که هیچ جایی را هیچ وامی را نمی بخشند، اگر حادثه دیده اید یک کمک مختصر به آن می شود، دلیل نمی شود انتظار بخشش همه تسهیلات و جبران خسارات داشته باشد. 
وی ادامه داد: باید واحد تولیدی را بهینه کنیم و با مدیریت درست، بازاریابی، رفع مشکلات بیمه ای و ...مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم. 
وی تاکید کرد: پول پخش کردن یک آسیب است و تسهیلات غل و زنجیری بر گردن تولید است که باید بهترین راه حل ها برای رفع این مشکلات های مالی پیدا کنیم و با یافتن راه حل مناسب نظیر ایجاد صندوق حمایتی توسط خود تولیدکنندگان هر بخش به دنبال رفع مشکلات مالی آنها باشیم. 
درویشی گفت: تولیدکنندگانی که به همه چیز معترض اند و همه تقصیر ها را به گردن مسایل مالی می دانند باید تلاش کنند و تولید کنندگاه از تجربیات تولیدکنندگان موفق داخلی و خارجی استفاده کنند. 
وی افزود: بخش فروش، بازاریابی، تامین نهاده ها و ... باید آسیب شناسی شود و کار کارشناسی دقیق صورت گیرد تا بهترین راه حل برای رفع مشکل پیدا شود و از طریق دولت، نمایندگان مجلس با اصلاح قانون، استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی و ...به خوبی در راستای رفع مشکلات استفاده کنیم. 
وی به تشکیل یک تیم برای آسیب شناسی واحدهای تولیدی بر اساس پذیرش واقعیت موجود و رسیدن به یک سند واحد تاکید کرد و گفت: باید همه مشکلات را با هم ببینیم تا با اولویت بندی آنها چاره جویی شود. 
وی ادامه داد: باید به سمت صنعتی شدن و استفاده از تکنولوژی های جدید برویم و همه چیز را در منابع مالی خلاصه نکنیم. 
درویشی گفت: ستاد تسهیل یک ظرفیت قانونی برای رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی است و وظیفه حمایت از تولید داخلی و رفع مشکلات پیش روی آنها دارد. 
وی افزود: باید به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان به صورت منطقی باشیم اینکه صندوقی، جیبی باشد و مشکلات مالی را برطرف کند وجود ندارد. 
وی ادامه داد: باید فرض بر این گرفت بند "خ " وجود ندارد باید به یک وحدت رویه و نسخه ای برسیم که همه مسائل ما برطرف شود. 
وی تاکید کرد: وظیفه ما دولتی ها است که از تولید داخلی حمایت کنیم و موانع پیش روی آنها را برطرف کنیم. 
وی گفت: ما دولتی ها هم داریم تحت تاثیر یک انحراف کارشناسی قرار می گیریم زیرا همه مسایل و مشکلات مطرح شده همه حول مسائل مالی دیده شده اند. 
درویشی اظهار کرد: آیا یک تولید باید وام محور و پول محور باشد؟ اتفاقا برخی جاها دادن پول تولید کننده را بیشتر در باتلاق بدهی فرو می برد. 
وی افزود: هرچه مشکل امروز مطرح شد همه در حیطه مشکلات مالی و تسهیلات است، این منطقی نیست زیرا وام یک حلقه از زنجیره تولید است که باید یک تولیدکننده توانمند باشد و دانش و تجربه و مهارت خود را بکار گیرد. 
وی ادامه داد: بر اساس اعلام بانک کشاورزی استان ایلام، 30 درصد وصولی های ما از استان های دیگر عقب است که این یعنی یا بانک کشاورزی ایلام سخت نگرفته یا وام گیرنده ها تسهیلات را پرداخت نکرده اند. 
درویشی گفت: تامین مالی یک بخش از مشکلات است و بسیاری از تولیدکننده ها به این نتیجه رسیده اند که سراغ بانک نروند زیر تکلیف تبصره ها و ماده ها تعین تکلیف نشده اند و خودشان یک صندوق برای تامین مالی خود تاسیس می کند. 
وی افزود: سهم مدیریت در هزینه تولید بسیار مهم است، بازاریابی یک هنر و فن است که در موفقیت از تولید ضروری است. 
وی ادامه داد: گاوداری ایوان یک مدیر توانمند دارد که باید یک الگو باشد و به عنوان مدیر موفق تشویق شود. 
وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ واحدی از ظرفیت بند خ تاکنون استفاده نکرده گفت: بر اساس این بند، پرداخت خسارت به واحدهایی که از حوادث غیر مترقبه آسیب جدی به تولید آنها وارد شده اند باید یک گروه کارشناسی بررسی و تایید کنند تا خسارت آنها توسط دولت جبران شود. 
درویشی اظهار کرد: وام های کشاورزی و سامانه کارا یک مقرراتی دارد که تسهیلات خوبی برای جبران و سرمایه در گردش دارد و نرخ آن پایین است اما بر اساس قانون باید واحد بدهی بانکی نداشته باشد. 
وی، بر رفع مشکلات دامداران استان به عنوان تولیدکنندگان مولد تاکید و گفت: برطرف شدن مسائل این قشر نقش مهمی در افزایش تولیدات دامی استان دارد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز