امروز رخ داد ؛

دیدار صنعتگران و هنرمندان استان با استاندار ایلام

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۴:۴۱:۲۷
کد خبر: ۷۱۸۷۶۱
دیدار صنعتگران و هنرمندان استان با استاندار ایلام
به مناسبت هفته جهانی صنایع دستی ، صنعتگران و هنرمندان استان با سلیمانی دشتکی استاندار ایلام دیدار کردند.

به گزارش برنا از ایلام ;عبدالمالک شنبه زاده ” مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی به ارائه گزارشی از وضعیت صنایع دستی استان پرداخت.

وی گفت :   تعداد رشته های فعال صنایع دستی را ۳۳ رشته ، تعداد صنعتگران دارای پروانه تولید انفرادی۷۰۲۰ نفر، تعداد رشته‌های احیاء شده صنایع دستی را شامل  ۳ رشته  حصیر بافی ، سیاه چادر بافی ، چیت بافی اعلام کرد.

وی تعداد کارگاههای تولیدی فعال دارای پروانه تولید را ۱۱۹ باب عنوان کرد و گفت: ۵ رشته گلیم ، حصیر ، جاجیم ، نمد و سیاه چادر در فهرست آثار ملی کشور به نام استان ایلام ثبت شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تعداد اتحادیه‌های صنایع دستی فعال را ۳ مورد اعلام کرد و گفت: ۵ رشته‌ی  نمد ، گیوه ، گلیم ، چیت‌ و سیاه چادر استانداردسازی شده‌اند و ۱۱ محصول شامل انواعی از گلیم، جاجیم، نمد، سه‌زله و جاشکلاتی خراطی دارای نشان ملی مرغوبیت کالا هستند.

شنبه‌زاده تعداد کارگاههای دارای نشان گواهی کیفیت ۱۵ کارگاه اعلام کرد و گفت: ۲ بازارچه دائمی صنایع دستی در ایلام و ایوان هستند و یک بازارچه دائمی صنایع دستی (خصوصی) در شهرستان چرداول فعال است.

در این نشست تعدادی از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان به ارائه گزارشی از فعالیت های خود پرداخته و جهت رفع مسائل و مشکلات خود با مسئولین استان بحث و تبادل نظر کردند .

در ادامه «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام، نیز بر ایجاد بازار فروش و راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در مسیر زائران عتبات در مهران تاکید کرد و گفت: این موضوع حتما پیگیری خواهد شد.

وی بر نقش‌آفرینی اتحادیه‌‌های مختلف صنایع دستی در رفع مشکلات تاکید و تصریح کرد: دولت می‌تواند زیرساخت‌ها را تامین کند اما اتخاذ سازو کارلازم  برای رفع مشکلات و بازاریابی از اموری است که باید توسط فعلان این عرصه اندیشیده شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه از ظرفیت‌های گردشگری می‌توان برای بازاریابی صنایع دستی نیز بهره برد، گفت: تمام تلاش خود را برای افتتاح نمایشگاهی از صنایع دستی استان در عراق به کار خواهیم گرفت.

سلیمانی تکمیل حلقه مفقوده را در این عرصه با راه‌اندازی دباغی و کارخانه ریسندگی را از وظایف اتحادیه دانست و گفت: باید متناسب با نیازهای روز به صنایع دستی هم تنوع بخشید چون این مهم نقش بارزی در بازاریابی دارد.

  بر اساس این گزارش ، در پایان این نشست از هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی از جمله سحر چلنگر ابداع کننده گلیم نقش برجسته تجلیل شد و همچنین از بسته بندی چندین محصول صنایع دستی استان شامل گلیم نقش برجسته، نمد و محصولات چرمی با حضور استاندار ایلام رونمایی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز