استاندار ایلام در دیدار با احزاب اصلاح طلب استان:

مسائل قومی قبیله ای عامل اصلی مانع توسعه در ایلام است

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۰:۵۰:۴۱
کد خبر: ۷۳۱۶۹۱
مسائل قومی قبیله ای عامل اصلی مانع توسعه در ایلام است
استاندار ایلام: وجود برخی تنگ نظری ها در برخی ادارات و عدم تحمل یکدیگر عامل دیگری ست که می تواند بر سر راه توسعه استان مانع ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان ایلام :سلیمانی دشتکی در نشست احزاب اصلاح طلب استان که به دعوت شورای احزاب اصلاح طلب برگزار شد به موانع توسعه استان و راه عبور از آنها پرداخت و گفت؛ اولین مانع توسعه استان مسائل قومی و قبیله ای است واگر دنبال توسعه هستیم بایست ابتدا موانع را کنار زد تا سبک بال در مسیر موفقیت گام برداریم.

او افزود؛ گاهی اوقات وقتی با کلی مشقت و سختی یک سرمایه گذار پیدا می ️ اگر دنبال توسعه هستیم بایست ابتدا موانع را کنار زد تا سبک بال در مسیر موفقیت گام برداریم.کنیم عده زیادی معارض پیدا می شود و در مقابل سرمایه گذاری مانع ایجاد می کنند.

استاندار ایلام به دومین مانع توسعه در استان اشاره کرد و گفت؛ وجود برخی تنگ نظری ها در برخی ادارات و عدم تحمل یکدیگر عامل دیگری ست که می تواند بر سر راه توسعه استان مانع ایجاد کند.

اوادامه داد؛ بطور مثال اوایل کار فشار زیادی به ما آوردند که فلان مدیر از دولت گذشته است و با دولت هماهنگ نیست باید عوض شود، اما همینکه رفت و در استان دیگر مشغول بکار شد همان افراد آمدند و گفتند که حیف بود چرا این نیروی توانمند را نگه نداشتی!

استاندارایلام راه عبور از موانع پیش رو، استفاده درست و مناسب از نیروی انسانی و منابع عظیم خدادادی در این منطقه از کشور دانست و گفت؛ برای بالفعل کردن پتانسیل های ایلام رایزنی های گسترده ای با سرمایه گذاران صورت پذیرفته است و خوشبختانه در این راه موفق نیز بوده ایم.

اوگفت؛ بطور همزمان پروژه های مختلف و عظیمی چون NGL و پتروشیمی دهلران، پتروشیمی مهران، هلیلان، پروژه p.p و ... در دستور کار قرار دارد. 

او ادامه داد؛ همزمان تونل کبیر کوه، چهاربانده کردن مسیر اربعین، منطقه آزاد تجاری مهران، بازارچه های چنگوله و چیلات و ... کار چند سد و نیروگاه در دست اقدام است که همه و همه نشان از پویایی کار و تلاش و کوشش در استان ایلام دارد.

سلیمانی دشتکی سپس در حوزه نیروی انسانی به شورای مشورتی توسعه استان اشاره کرد و آن را بازوی توانایی برای توسعه استان قلمداد نمود و گفت؛ مجموعه نیروهای پرتوان استان در مرکز که نفوذ قابل توجه ای در وزارتخانه ها دارند می توانند کمک کار خوبی در توجه مسئولان کشوری به ایلام باشند.

او ادامه داد؛ بطور نمونه دیدار با رئیس دستگاه دیپلماسی کشور یکی از دستاوردهای مجمع مشورتی استان بود که در آینده می تواند نقش حائز اهمیتی در دیپلماسی ما با استان های کشور همسایه عراق داشته باشد.

استاندار ایلام در ادامه بر لزوم تشکیل شورای توسعه ای در استان تاکید کرد و گفت؛ لازم است مکمل مجمع مشورتی در مرکز کشور در ایلام نیز ایجاد شود.

او در پایان گفت؛ بنا داریم از نخبگان استانی در حوزه های مختلف شورایی تحت عنوان شورای توسعه استان تشکیل بدهیم که این مهم می تواند در کنار مجمع مشورتی استان بازوی توانای دیگری برای توسعه استان ایلام قلمداد گردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز