امام جمعه ایلام:

دشمن تمام توانش را بکار گرفته تا عاشورا را از مردم مسلمان بگیرد

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۹:۱۱:۱۱
کد خبر: ۷۶۵۹۸۶
دشمن تمام توانش را بکار گرفته تا عاشورا را از مردم مسلمان بگیرد
نماینده ولی فقیه دراستان : دشمن به این راهبرد رسیده است که اگر بخواهد مردم مسلمان ما را از اسلام جدا کند باید عاشورا را از مردم بگیرد ولی نمی‌تواند و این رؤیا به حقیقت نمی‌پیوندد و شعار «کلنا عباسک یا زینب» مدافعان حرم این را اثبات می‌کند.

به گزارش برنا از ایلام ؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در آیین اختتامیه پنجمین سوگواره شعر و عکس «علمدار کربلا» گفت: دشمن تمام توانش را به کار گرفته تا جوان شیعه را از عاشورا جدا کند و نمی‌تواند.

 حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی تبار افزود: دشمنان در پایان روز کربلا احساس پیروزی کردند و خواستند که کربلا در کربلا بماند و عاشورا تکرار نشود اما زینب کبری(س) و بازماندگان کربلا آن را احیا کردند و هر روز به عاشورا تبدیل و هر ارضی کربلا شد.

اوگفت:دشمن تمام توانش را به کار گرفته تا جوان شیعه را از امامش حسین(ع)، از ابوالفضل(ع) و از ولی فقیهش جدا کند و برای این کار تمام توانش را در تحریم‌ها و فشار اقتصادی به کار می‌گیرد که این گسست را ایجاد کند و نمی‌تواند.

کریمی تبار به موضوع جشنواره علمدار کربلا اشاره کرد و گفت: شعر شاعران و عکس عکاسان با زبان هنر، حماسه‌ی حماسه‌سازان کربلا را به مردم و نسل‌های بعد منتقل می‌کند و از این جهت در خور تقدیر است.

او افزود: شعر و هنر آیینی، حسینی بودن و عباسی بودن نسل حاضر را به نمایش می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به اربعین نیز اشاره کرد و انتقاد کرد: رسانه‌های غربی که برای کوچک‌ترین اتفاق، فعالیت چشمگیری دارند نسبت به انعکاس خبری اربعین حسینی و حضور میلیونی شیعیان در آن سکوت در پیش می‌گیرند.

کریمی‌تبار تحلیل کرد: آن‌ها از این نهضت عاشورایی و به وجود آورندگانش و از وحدت ناشی از آن وحشت دارند اما چه بخواهند و چه نخواهند نهضت اسلامی و انقلابی ما فراگیرتر خواهد شد و باعث وحدت جهان اسلام می‌شود.

او افزود: اما دشمن نمی‌فهمد کسی که برای حسین سینه می‌زند می‌داند که در کربلا آب را هم تحریم کردند پس اگر دشمنان را تحریم کنند ما تسلیم نخواهیم شد.

او ضمن تأکید بر این نکته که دشمن خواست چراغ حسین(ع) را در کربلا خاموش کند اما امروز پس از قرن‌ها در کل دنیا نام حسین دارد نورافشانی می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن به این راهبرد رسیده است که اگر بخواهد مردم مسلمان ما را از اسلام جدا کند باید عاشورا را از مردم بگیرد ولی نمی‌تواند و این رؤیا به حقیقت نمی‌پیوندد و شعار «کلنا عباسک یا زینب» مدافعان حرم این را اثبات می‌کند.

امام جمعه ایلام راهپیمایی اربعین را یکی از نمادهای قدسی کربلا دانست و از مردم ایلام خواست: میزبانی زائران کربلا نعمت بزرگی است که خدا به ما داده و باید هر چه می‌توانیم حتی با گفتن یک خوشامدگویی ساده، قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

 این مراسم با حضور حجت‌الاسلام دکتر ارزانی دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و قائم و مقام تولیت استان مقدس حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و هفت همراه برگزار شد.

در این مراسم پیام آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی و آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی به پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا توسط حجت‌الاسلام علی چراغی پور مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام قرائت شد.

عمران خودآموز مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز متن پیام وزیر ارشاد به این سوگواره را قرائت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز