درگفتگو با برنا؛

عملکرد آموزش و پرورش شهرستان چرداول درنیمه اول سال ۹۷

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۳۸:۵۸
کد خبر: ۷۶۷۷۰۱
عملکرد  آموزش و پرورش شهرستان چرداول درنیمه اول سال ۹۷
مدیریت آموزش پرورش چرداول گفت؛ تامین نیازهای تربیتی وآموزشی 8000 هزار دانش آموز شهرستان و به تبع آن اولیائ محترم در محدوده ی جغرافیایی با فاصله 60 کیلومتر از مرکز شهرستان از عمده فعالیت های شبانه روزی مدیران ،معلمین وکارکنان تلاشگراین اداره می باشد

عباس زمانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرداول در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهارکرد: آموزش و پرورش یکی از نهاد های مهمی است که در سه حوزه آموزش ، پرورشی و عمرانی با همکار ی فرهنگیان و اولیاء محترم،خیرین و دانش آموزان فعالیت دارد

او افزود: تامین نیازهای تربیتی وآموزشی8000 هزار دانش آموز شهرستان و به تبع آن اولیائ محترم در محدوده ی جغرافیایی با فاصله 60 کیلومتر از مرکز شهرستان  از عمده فعالیت های شبانه روزی مدیران  ،معلمین وکارکنان وتلاشگراین اداره می باشد، 

مدیریت آموزش رورش چرداول با اشاره به اینکه  شهرستان در طول شش ماهه اول سال 97 در زمینه  تعلیم و تربیت در مدارس موفق به کسب رتبه های برتر استانی و کشوری گردیده گفت: عملکرد وفعالیتهای که این اداره  در سطح شهرستان داشته ازجمله:

   کسب مقام اول جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان ایلام برای دومین سال متوالی با جذب بیش از یک میلیارد تومان کمک خیرین استانی و کشوری .

   کسب مقام اول جشنواره هفته مقام معلم و تجلیل از فرهنگیان و خانواده های آنان در سطح استان .

   کسب رتبه اول شوراهای آموزش و پرورش استان با رویکرد اجرای دستور العمل سند تحول بنیادین .

1    جذب ک مک خیرین در سطح شهر آسمان آباد با اهداء 2553 متر زمین با ارزش بالای اقتصادی چون در سطح شهر قرار دارد.

     تعمیرات و بازسازی 25% مدارس روستایی و شهری با کمک دانش آموزان و خیرین فرهنگی در تابستان 96 با بیش از 120 کلاس درسی .

   تحویل سه باب واحد آموزشی با تعداد 12 کلاس درس در روستاهای محروم شهرستان با همکاری اداره نوسازی استان .

    کلنگ زنی آغاز به کار ساخت سه واحد آموزشی در سطح شهر آسمان آباد و روستاهای کل قطار سفلی و ادب آسمان آباد.

  رایزنی با کمیته برنامه ریزی شهرستان جهت اختصاص مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبارات برای ساخت مدارس و خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس .

  جذب کمک اولیاء از طریق انجمن اولیاء و مربیان به مدارس به مبلغ یک صد میلیون تومان در راستای رفع مشکلات مدارس و کلاسهای فوق برنامه .

 حذف اضافه تدریس در دو مقطع متوسطه اول و دوم که سال قبل بیش از 150 ساعت در هفته با مبلغ نزدیک به 000/000/500 میلیون تومان در سال بوده که خود کمکی به رفع سایر مشکلات مالی آموزش و پرورش خواهد بود و این در شرایطی بدست آمده که بیش از 50 نفر بازنشسته شده اند.

   کسب رتبه های برتر کنکور در رشته های پزشکی و سایر رشته های برتر دانشگاهی برای دومین سال پیاپی.

  در راستای اجرای دستور العمل توازن رشته ای و جذب دانش آموزان هنرستانی در سال تحصیلی جدید98/97 بیش از 30% رشد ثبت نام در رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش در سطح هنرستانهای پسرانه و دخترانه شهرستان داشته ایم.

#     کسب مقام های فرهنگی و هنری #

الف) مقام دوم و سوم کشوری در رشته مقاله پژوهشی و وبلاگ نویسی توسط همکاران آموزشی .

ب)مقام دوم و سوم استانی در رشته های بازیگری،سنتور،گیتار،نقاشی،سرود همگانی و سرود همسرایان فجر،سه تار،کارگردانی،عروسک گردانی و نقش خوانی .

ج) انتخاب دو نفر از دانش آموزان شهرستان چرداول بعنوان تنها نمایندگان منتخب استان در نهمین دوره مجلس شورای دانش آموزی کشور.

د) اعزام5 نفر دانش آموز زیارت اولی به مشهد مقدس و 17 نفر دانش آموز بی بضاعت به اردوی بنیاد علوی تهران .

   تحت پوشش قرار گرفتن کلیه دانش آموزان لازم التعلیم شهرستان حتی در روستاهای با 2 نفر دانش آموز .

    پوشش کامل حجم دوره سواد آموزی به تعداد 80نفر دوره انتقال 70نفر دوره آموزش رایانه 30نفر و دوره تحکیم به تعداد 120 نفر و کسب رتبه اول استان در اثین زمینه .

   راه اندازی اولین مرکز یادگیری محلی غیر دولتی باقر العلوم در سطح شهرستان و شهر سرابل ه .

   برگزاری دوره آموزش عملی نماز به مدت 24ساعت ویژه آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی از فعالیت های این مدیریت درنیمه سال ۹۷بوده است

 

نظر شما
پرونده ویژه