استاندار ایلام؛

برای کدورت آب شرب ایلام چاره اندیشی کنید

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۰:۰۶:۳۷
کد خبر: ۷۶۸۴۷۰
برای کدورت آب شرب ایلام چاره اندیشی کنید
استاندار ایلام گفت: در فصول بارندگی آب شرب شهر ایلام دچار کدورت می شود که لازم است مدیران مربوطه برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند

به گزارش برنا ازایلام- قاسم سلیمانی دشتکی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام افزود: بخش عمده آب شرب شهر ایلام از سد این شهر تامین می شود اما در فصول بارندگی کدورت پیدا می کند که مسئولین حوزه آب باید برنامه ریزی های فنی و تخصصی را برای رفع این موضوع داشته باشند.

وی، اجرای خطوط انتقال آب و بخشی دیگر از کارها در پروژه سامانه گرمسیری را از وظایف آب منطقه ای دانست و ادامه داد: سامانه گرمسیری از طرح های بسیار بزرگ و ارزشمندی است که با نگاه ویژه رهبر معطم انقلاب، ریاست جمهور و وزارت خانه های مختلف در استان در حال اجرا است و با اجرای آن سطح زمین های آبی استان از 70 هزار هکتار به 200 هزار هکتار خواهد رسید.

استاندار ایلام به سفر وزیر نیرو به استان اشاره کرد و گفت: وزیر نیرو فردا به ایلام سفر خواهد کرد و در این سفر مشکلاتی که بر سر راه اجرای کامل سامانه گرمسیری وجود دارد را بررسی می کنیم.

سلیمانی دشتکی، خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام و حل مشکل تخصیص آب بهره برداران از سامانه گرمسیری شد و گفت: در جریان اجرای سد سیمره بخشی از مطالبات مردم هنوز پرداخت نشده است و این در حالی است که برای بهره برداری کامل از این پروژه باید زمین های بیشتری تملک شوند.

وی، یکی دیگر از مشکلات فراروی حوزه آب ایلام را "کدورت آب شرب شهر ایلام" در ایام بارندگی عنوان و اظهار کرد: بخش عمده آب شرب مردم از سد ایلام تامین و در فصول بارندگی کدورت پیدا می کند که مسئولین حوزه آب باید برنامه ریزی های فنی و تخصصی را برای رفع این موضوع داشته باشند.

استاندار ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: کارهای بسیار بزرگی در حوزه وزارت نیرو در استان در حال انجام است که با اجرای آنها بخش عمده ای از مسائل فرا روی کشور رفع خواهد شد.

 در پایان این مراسم از زحمات ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل پیشین- تقدیر و آقای علی پوراحمد به عنوان مدیرعامل جدید آب منطقه ای ایلام معرفی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز