دلخواه خبر داد:

۱۷۵ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۸:۲۷:۵۵
کد خبر: ۷۷۰۷۴۳
۱۷۵ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: روز گذشته (8 آبان) در مجموع 175 هزار و 944 زائر برگشتی کربلای معلی از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شدند.

به گزارش برنا از ایلام نورالله دلخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار داشت: طی مدت یاد شده همچنین 857 زائر سایر کشورها نیز مرز مهران را برای ورود به کشور انتخاب کردند.
وی افزود: 2 هزار و 155 نفر زائر ایرانی و 803 زائر خارجی نیز روز گذشته از این مرز خارج و وارد عراق شده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: 179 هزار و 759 نفر در مجموع روز گذشته تردد زائر و مسافر در مرز بین المللی مهران به ثبت رسده است.
دلخواه تاکید کرد: در مجموع (ابتدای ماه صفر تاکنون) یک میلیون و 145 هزار زائر اربعین از طریق مرز بین المللی مهران راهی عتبات عالیات شدند.
وی با بیان اینکه موج ورود زائران به کشور در حال آغاز شده و تاکنون نیز بیش از 400 هزار زائر از این نقطه مرزی وارد کشور شده اند، افزود: تمهیدات لازم برای تسهیل ورود زائران اربعین از گذرگاه مرزی مهران مهیا است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: تدارک کافی برای تامین وسایل نقلیه عمومی برای جا به جایی زائران عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین انجام شده و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همانند سال های گذشته استفاده می شود.
دلخواه با بیان اینکه پایانه مرزی مهران با تمام امکانات آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: پایانه مهران نزدیک به 96 گیت خروجی دارد که در حال حاضر امکان تردد در تمامی آنها برقرار است.
گفتنی است، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط شش هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین نزدیک به سه میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز