مدیرکل آموزش فنی حرفه ای ایلام؛

شورای مهارت استان ایلام تشکیل می‌شود/ روستاهای استان دارای خانه مهارت می‌شوند

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۲:۱۶:۲۴
کد خبر: ۸۵۶۱۸۹
شورای مهارت استان ایلام تشکیل می‌شود/ روستاهای استان دارای خانه مهارت می‌شوند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام از تشکیل شورای مهارت در استان ایلام به منظور جلوگیری از کارهای پراکنده در این حوزه و اثربخشی بیشتر آموزش‌های مهارتی در زندگی مردم خبر داد.

به گزارش برنا از ایلام ؛احسان جمشیدزاده  اظهار کرد: وظیفه اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش فنی و حرفه ای، نیروی انسانی غیرماهر و علاقمند است و در دو بخش دولتی و خصوصی متناسب با شرایط استان و نیازهای افراد در۱۴مرکز آموزشی دولتی و ۲۵۰آموزشگاه خصوصی در سطح استان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان دارای 350 نیروی رسمی، قراردادی و حق‌التدریس است، تصریح کرد: از آغاز امسال تا کنون 2000 نفر در 225 حرفه در حال آموختن مهارت هستند که به طور میانگین 60 درصد این حرفه‌آموزان را زنان و 40 درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام تصریح کرد: علاقمندان آموزش مهارتی، پرسنل وظیفه نظامی وانتظامی، زندانیان، شاغلان در صنایع دستی و صنوف مختلف، فعالان صنعت ساختمان، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و ساکنان حاشیه‌ی شهرها از جمله افراد جامعه‌ هدف آموزش فنی و حرفه‌ای هستند.

وی  گفت: با تاکید بر آموزش‌های بومی و محلی و نیاز بازار کار عدالت آموزشی در بخش‌های مختلف شهرستان‌ها و توجه به آموزش بانوان و در مجموع کمک به بخش‌ دولتی در ارائه آموزش‌های کاربردی از جمله اهداف فنی و حرفه‌ای استان است.

#راه‌اندازی دپارتمان نفت و گاز و پتروشیمی#

جمشیدزاده از راه‌اندازی دپارتمان نفت و گاز و پتروشیمی خبر داد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های استان در زمینه‌ی نفت و گاز  و ضرورت آموزش نیروهای بومی برای ایجاد اشتغال پایدار این دپارتمان در فنی و حرفه‌ای استان به آموزش علاقمندان خواهد پرداخت.

#بومی‌سازی آموزش‌ها#

وی از برنامه‌های این سازمان برای بومی‌سازی آموزش‌ها خبر داد و گفت: از یک طرف کارگاه‌ها و تجهیزات فراوان داریم و از طرف دیگر در زمینه وجود نیروهای متخصص با خلاء مواجه هستیم ، بنابراین در تلاش هستیم در هر شهرستان با توجه به طرح تکاپو و با توجه به سند توسعه استان و اسناد بالادستی ، در رشته‌های دیراشباع آموزش‌های لازم را عرضه کنیم، چون فقدان نیروی کار ماهر باعث عدم توسعه است و جامعه از چالش بی‌مهارتی رنج می‌برد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام تصریح کرد: بدون شک هیچ فرد ماهری بدون شغل نمی‌ماند و امروز در کشور نیز مدرک دانشگاهی به اندازه کافی داریم و وجود 107 کارگاه فعال در 8 رشته در بخش‌های مختلف و آموزش در 225 حرفه  در سطح استان نویدبخش حل مشکل بیکاری جوانان علاقمند  و جویندگان واقعی کار است.

جمشیدزاده از ارتقاء آموزش‌های گردشگری در قالب تفاهم‌نامه با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد و گفت: استقبال زائران اربعین از مرز مهران فرصت بسیار ارزشمندی برای علاقمندان به این عرصه است.

وی تعامل بین دستگاهی را لازمه‌ بهره‌مندی از تمام  ظرفیت‌ها برای توسعه‌ی همه‌جانبه دانست و اظهار کرد: مجموعه فنی و حرفه‌ای استان با امکانات منحصر به فرد آماده همکاری با همه‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام از تشکیل شورای مهارت برای اولین بار در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هدف از این شورا این است که آموزش مهارت‌ها در چارچوب خاصی قرار گیرد و از کارهای جزیره‌ای خودداری و اثربخشی آموزش‌ها در زندگی مردم بیشتر شود.

جمشیدزاده با اشاره به در پیش بودن المپیاد ملی مهارت گفت: برای حضور در این المپیاد و رقابت  در 36 حرفه اعلام آمادگی کرده‌ایم و از کسانی که در این رقابت‌ها حضور موفق داشته باشند حمایت‌های لازم خواهد شد.

وی از تداوم آموزش به اتباع خارجی خبر داد و تصریح کرد: به این منظور در رشته‌های نفت و گاز و جوشکاری هم کارآموز عراقی پذیرش می‌کنیم و هم مربی به این کشور اعزام می‌کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام از برنامه‌ی این اداره‌ی کل برای اجرای برنامه «خانه‌ی مهارت روستایی» خبر داد و گفت: اولین خانه مهارت روستایی در زرین آباد افتتاح خواهد شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز