مدیرکل ثبت احوال عنوان کرد؛

سابقه ثبت وقایع حیاتی در ایلام ۸۶ ساله شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۶:۵۳:۱۴
کد خبر: ۹۴۱۳۶۴
سابقه ثبت وقایع حیاتی در ایلام ۸۶ ساله شد
مدیرکل ثبت احوال استان ایلام در آیین بزرگداشت یکصد و دومین سالروز تأسیس سازمان ثبت احوال که در محل این اداره کل در ایلام برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیتهای این سازمان گفت: سابقه تأسیس اداره ثبت احوال در استان ایلام امسال 86 ساله شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ، تیموری اظهار داشت: در مدت 101 سال از فعالیت ثبت احوال در کشورمان و استان ایلام،این سازمان فراز و نشیب های زیادی را پیموده و مسیرهای دشواری را پشت سر گذاشته است و اکنون در مسیرهای رشد و بالندگی قرار گرفته ایم.

وی با بیان اینکه امروزه سازمانها و ادارات گوناگون خواستار آمار به روز و دقیق از وقایع حیاتی هستند گفت: بیش از 99 درصد وقایع حیاتی که در این استان رخ می دهد به موقع و به سرعت در سامانه ها ثبت می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با عنوان اینکه هم اکنون تعویض شناسنامه های قدیمی و صدور شناسنامه های جدید در این استان به روز شده و با سرعت انجام می گیرد، عنوان کرد: در استان ایلام تا کنون صدور بیش از  50 هزار شناسنامه مکانیزه انجام گرفته که حدود 30 هزار از این تعداد امسال انجام گرفته است.

تیموری به وضعیت صدور کارت هوشمند ملی در استان ایلام اشاره کرد و گفت: تا کنون برای بیش از 404 هزار نفر در این استان کارت هوشمند ملی صادر شده است که این رقم 87 درصد جمعیت واجد شرایط این استان را شامل می شود و تا کنون فقط 13 درصد برای صدور کارت ملی اقدام نکرده اند.

وی ادامه داد: صدور کارت ملی هوشمند برای همه افراد از برنامه های مهم دولت است و در تلاش هستیم این کار با سرعت بیشتر برای افراد باقی مانده انجام گیرد چرا که هدف از این کار تجمیع کارتهای هویتی مختلف افراد در یک کارت هوشمند است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با ارائه آماری از میزان وقایع حیاتی در این استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از شش هزار و 500 واقعه ولادت و هزار و 900 واقعه فوت اتفاق افتاده ضمن اینکه تعداد ازدواج ها در این مدت حدود سه هزار 680 نفر و میزان طلاق نیز 624 مورد بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز