رییس پلیس راه ایلام؛

مه گرفتگی شدید در محورهای مواصلاتی مهران و دهلران/رانندگان مراقب باشند

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۱:۰۰:۱۳
کد خبر: ۹۵۴۴۵۵
مه گرفتگی شدید در محورهای مواصلاتی مهران و دهلران/رانندگان مراقب باشند
رئیس پلیس راه استان ایلام از مه گرفتگی شدید در محور های مواصلاتی خبر داد و گفت شعاع دید در این محورها تا ۱۰۰ متر گزارش شده است.

به گزارش برنا از ایلام ؛سرهنگ "رضا همتی زاده"  با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به بارش‌های برف چند روز گذشته در محورهای شمالی و همچنین بارش باران در محورهای جنوبی استان ایلام، شاهد یخ زدگی محور های سردسیری و همچنین وجود مه در محورهای گرمسیری هستیم.

وی افزود:با توجه به شرایط جوی در فصل زمستان در بعضی از روزها و غالباً در ساعت های ابتدایی روز، رانندگان شاهد وجود مه در هوا هستند که بدین جهت نیز شرایط رانندگی در این وضعیت جوی متفاوت و خطرناکتر است.

 رئیس پلیس راه استان ایلام از رانندگان خواست در شرایط جوی برفی و بارانی با سرعت مجاز رانندگی کرده و از گرفتن سبقت اجتناب کنند و همچنین برای تردد در محورهایی که با کاهش دید مواجه هستند، حتما فاصله جانبی با خودروی جلو را رعایت کرده و مه شکن خودرو  را روشن کنند.

وی گفت: رانندگانی که قصد سفر به نقاط صعب العبور و سردسیر دارند خواست، تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیر چرخ، لباس و پوشاک گرم همراه داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت و از عجله و شتاب خودداری کنند.

سرهنگ همتی زاده در پایان از رانندگان خواست نکات زیر را در خصوص محورهای مواصلاتی که دارای مه گرفتگی هستند را رعایت کنند.

1- تا آنجا که امکان دارد از رانندگی در شرایط مه آلود خودداری کنید و در صورت داشتن الزام، در چنین شرایطی، با حداقل سرعت رانندگی کنید.

2- استفاده از چراغهای وسیله نقلیه یکی از مهمترین اقداماتی است که می تواند از بروز تصادفات جلوگیری نماید لذا در هوای مه آلود با استفاده ازچراغ مه شکن و در صورت مجهز نبودن وسیله نقلیه به این چراغ، با روشن نمودن چراغهای بزرگ وسیله نقلیه و با استفاده از نور پایین و با احتیاط کامل برانید.

3- در صورت تراکم مه، وسیله نقلیه خود را در جای مناسبی متوقف کرده و تا زمانی که فاصله ایمن از جلو، قابل رویت نباشد، حرکت نکنید.

4- اگر از غلظت مه کاسته و دید کافی دارید از خطوط سفید رنگ وسط و کنار جاده برای ادامه مسیر استفاده کنید.

5- در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده نموده و یا شیشه سمت راننده را کمی پایین آورید تا بخار حاصله از بین برود و مانع دید شما نشود.

6- هنگام رانندگی در شرایط مه آلود به چراغ عقب وسیله نقلیه جلویی، اعتماد کامل نداشته باشید و با دقت و توجه کافی به جلو رانندگی کنید .

 

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه