راهنمای نصب دوربین مداربسته هایک ویژن

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۹:۴۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۸۴۳۵
راهنمای نصب دوربین مداربسته هایک ویژن
با نصب دوربین مداربسته در یک مکان می توان علاوه بر موارد فوق از سایر قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد آن برای تامین امنیت محیط بهره برد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هدف از نصب دوربین مداربسته در محیط های گوناگون تامین امنیت آن مکان و ایجاد بستری برای کنترل و نظارت از طریق سیستم مداربسته است. با نصب دوربین مداربسته در یک مکان می توان علاوه بر موارد فوق از سایر قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد آن برای تامین امنیت محیط بهره برد. نصب دوربین مداربسته در کاربری های گوناگون نیز دارای تفاوت هایی است. به طور کلی برای نصب دوربین مداربسته در یک محیط خاص باید موارد متعددی را در نظر گرفت که در ادامه به شرح آن میپردازیم:

نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی

معمولا یک ساختمان مسکونی دارای نقاط معینی برای نصب دوربین هستند. ضروری ترین این نقاط می توان به درب ورودی، پارکینگ ها، محوطه انباری ها، محیط خارجی درب ورودی وراهروها اشاره نمود. البته در ساختمان های با ابعاد و متراژ مختلف تفاوت هایی در موارد گفته شده وجود خواهد داشت. اما به طور کلی نقاط گفته شده جزو موارد اصلی هستند. تعیین تعداد دوربین های مورد نیاز، محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته، استفاده از دوربین مناسب برای نصب بر روی دیوار یا سقف، نحوه کابل کشی و … از جمله نکاتی هستند که کاربران می توانند برای تخمین درست آنها با کارشناس نصب مشاوره کنند. همچنین تجهیزات دیگری مانند کابل برق، کابل شبکه، فیش BNC، و … نیز با توجه به تعداد دوربین ها در پروژه مورد استفاده قرار می گیرند.

نصب دوربین مداربسته هایک ویژن

هزینه نصب دوربین مداربسته

در صورتی که نیاز به برآورد قیمت، هزینه خرید و یا نصب دوربین مداربسته در محل سکونت خود دارید می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید:

021-88500020

نصب دوربین مداربسته در محیط های اداری

نصب دوربین در محیط های اداری اغلب صرف نظر از حفظ امنیت محیط به منظور نیل به اهداف نظارتی صورت می پذیرد. این اهداف می تواند شامل نظارت بر رفتار کارکنان، کنترل دسترسی افراد به نقاط مختلف محیط و … باشد. برای نصب دوربین مداربسته در محیط های اداری می توان از دوربین هایی با ویژگی های تجزیه تحلیل تصاویر استفاده نمود. ویژگی هایی از قبیل تشخیص حرکت، تشخیص عبور از خط (Line Crossing)، تشخیص نفوذ  (Intrusion Detection)و سایر ویژگی های آنالیز تصویر. کنترل و مدیریت یک محیط اداری با وجود دوربین مداربسته در آن با سهولت بیشتری انجام می شود. از جمله مناطقی که پوشش آنها با دوربین ضرورری است می توان به ورودی اصلی، انبارها، اتاق گاوصندوق، فضای اداری و دفتر و پارکینگ اشاره نمود. همچنین باید به زاویه لنز دوربین نیز توجه نمود. برای مثال در برند هایک ویژن یکی از برندهای مطرح دوربین مداربسته، دوربین هایی با لنزهای متفاوت و با زاویه دید متفاوت تولید می شود. لنز دوربین مداربسته هایک ویژن بر اساس فاصله کانونی بوده و با واحد میلی متر نمایش داده می شود. برای مثال لنز 2.8 دارای زاویه 105 درجه، لنز 3.6 دارای زاویه دید تقریبی 85 درجه و لنز 6 میلی متری دارای زاویه دید 54 درجه می باشد.

نصب دوربین مداربسته هایک ویژن

نصب دوربین در محیط های تجاری

از مهم ترین قسمت هایی که باید در یک محیط تجاری توسط دوربین مداربسته پوشش داده شود درب های ورودی و خروجی است. استفاده از دوربین هایی با ویژگی های هوشمند می تواند انتخاب خوبی برای این نوع کاربری ها باشد. برای مثال استفاده از دوربین هایی با قابلیت تشخیص چهره می تواند برای تشخیص و شناسایی چهره افرادی که به مکان مورد نظر رفت و آمد می کنند مفید باشد. همچنین برای در نظر گرفتن نقاطی مانند انبارها و قفسه های کالا در یک مکان تجاری وجود دوربین مداربسته بسیار ضروری است. برای مثال می توان از نوعی دوربین با نام دوربین گردان استفاده نمود. در برند هایک ویژن انواع مختلفی از دوربین گردان، اسپیددام و یا PTZ وجود دارد. دوربین اسپیددام هایک ویژن می تواند در همه جهات بچرخد و تصاویر را دریافت کند. از دیگر کاربردهای دوربین مداربسته در کاربری تجاری می توان به کنترل ورود و خروج افراد، جلوگیری از سرقت کالاها، کنترل ورود و خروج کالا از انبار، نظارت بر صندوق و … نام برد.

نصب دوربین در محیط های صنعتی

در محیط های صنعتی مانند کارخانجات و کارگاه های تولیدی معمولا از دوربین های با قابلیت های خاص استفاده می شود. برای مثال دوربین هایی مجهز به قابلیت مادون قرمز IR با برد بالا مناسب اینگونه مناطق هستند. قابلیت اکسیر (EXIR) در دوربین مداربسته های ویژن می تواند تا بردهای 80 متر را نیز پوشش دهد. به این ترتیب در شب نیز می توان تصاویر با کیفیتی داشت. همچنین در فضاهای صنعتی بهتر است از دوربین هایی با بدنه مقاوم و فلزی استفاده شود تا توان مقابله با ضربه و یا شرایط جوی نامساعد را داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز