دکتر ختنه در تهران و تزریق واکسن آبله مرغان

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۱۰:۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۳۶۴۷
دکتر ختنه در تهران و تزریق واکسن آبله مرغان
در مورد واکسن آبله مرغان و بایدها و نبایدهای استفاده از آن چه می دانید؟ آیا تزریق واکسن آبله مرغان در مورد تمام افراد مجاز است؟ در این متن با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره بدست آورید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یکی از بیماری های مسری ، آبله مرغان (Chiken pox) است که  یک عفونت به شدت مسری است. این بیماری اغلب در دوران کودکی ، فرد را مبتلا می کند و مهم ترین علامت آن بروز جوش های تاول مانند در کل بدن است.

از علائم آبله‌ مرغان می‌ توان به تب‌، درد شکمی‌ یا احساس‌ ناخوشی‌ عمومی ‌که‌ یکی، دو روز طول ‌می‌‌کشد، بثورات‌ پوستی ‌از جمله‌ روی ‌پوست ‌سر، داخل ‌دهان‌، بینی‌ اشاره کرد. ویروس‌ آبله مرغان از راه‌ قطره‌های‌ ریز در هوا یا تماس‌ با ضایعات‌ پوستی ‌، از فرد بیمار انتقال‌ می‌یابد.

همه چیز در مورد آبله مرغان

آبله ‌مرغون توسط ویروسی به نام واریسلا زوستر که از خانواده ویروس هرپس است، ایجاد می گردد. این ویروس بعد از ایجاد آبله ‌مرغان (Chiken pox)، در همه افراد به صورت نهفته ، جایگزین می‌شود و فعالیت مجدد آن (اغلب در دوران بزرگسالی ) منجر به بیماری زونا یا هرپس زوستر می‌گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تزریق واکسن آبله ‌مرغان یا واریسلا به لینک آن مراجعه نمایید.

واکسن ابله مرغان برای کودکان و اطفال

CDC دو دوز واکسن آبله مرغان را برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که هرگز آبله مرغان نداشته و هرگز واکسینه نشده اند، توصیه می کند. به کودکان معمولاً توصیه می شود که دوز اول را در سن 12 تا 15 ماهگی و دوز دوم را در سن 4 تا 6 سالگی دریافت کنند.

تزریق واکسن آبله مرغان

تزریق واکسن آبله مرغان به چه افرادی توصیه می‌شود؟

  • کودکان زیر 13 سال باید دو دوز از این واکسن را دریافت کنند
  • اولین دوز در سن 12 تا 15 ماهگی
  • دوز دوم در سن 4 تا 6 سالگی

افراد 13 ساله و بالاتر که هرگز به آبله مرغان مبتلا نشده اند و تزریق واکسن آبله مرغان را نیز انجام نداده اند؛ باید حداقل با 28 روز اختلاف، این دو دوز را دریافت کنند.

دکتر کامبیز هرمان مقدم ، دکتر متخصص اطفال یوسف آباد

تماس با ما 02188213218

تزریق واکسن آبله مرغان به ویژه در مورد افراد زیر از اهمیت زیادی برخوردار است:

  • متخصصان مراقبت های بهداشتی
  • افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند
  • معلمان
  • کارکنان مراقبت از کودکان
  • کارمندان خانه های سالمندان
  • دانشجویان
  • زندانیان
  • پرسنل نظامی
  • زنان غیر باردار در سنین باروری
  • نوجوانان و بزرگسالانی که با کودکان زندگی می کنند
  • مسافران بین المللی

برخی از افراد با سیستم ایمنی ضعیف نیز که در برابر آبله مرغان ایمنی لازم را ندارند، ممکن است پس از صحبت با پزشک معالج خود ملزم به دریافت واکسن آبله مرغان شوند، از جمله:

  • افراد دارای عفونت HIV
  • مبتلایان به سرطان در حال بهبود

کلینیک تخصصی نوزادان

تزریق واکسن آبله مرغان در کلینیک تخصصی اطفال

کلینیک تخصصی اطفال دکتر کامبیز هرمان مقدم ، متخصص اطفال و کودکان، به عنوان مرکز تخصصی تزریق واکسن آبله مرغان جهت رفاه حال مراجعه کنندگان از قبیل خانم های باردار ، کارکنان بیمارستان، افراد در تماس مستقیم با افراد بیمار و کودکان در مهد کودک ها تاسیس گردیده است.

دکتر کامبیز هرمان مقدم،  متخصص تزریق واکسن ابله مرغان در ایران

تماس با ما 02188213218

واکسن آبله مرغان قبل از بارداری

یکی دیگر از خطرات ابتلا به آبله مرغون در طول بارداری این است که امکان دارد نوزاد با آن متولد شود. اگر مادر بین ۵ روز قبل تا ۲ روز بعد از زایمان مبتلا شود و اقدام خاصی برای محافظت از جنین انجام نشود، خطراتی برای جنین به همراه خواهد داشت.

اگر نسبت به آبله ‌مرغان ایمن نیستید، امکان تزریق واکسن آبله‌ مرغان در دوران بارداری وجود ندارد. به همین دلیل، بهتر است پیش از بارداری به پزشک مراجعه کنید تا معاینات لازم پیش از بارداری را انجام داده و در صورت نیاز ، واکسن آبله ‌مرغان برای زنان باردار را از پزشک خود دریافت کنید.

کامبیز هرمان مقدم ، دکتر ختنه تهران

عمل ختنه یکی از عمل‌های مهم کودکان می‌باشد که بهتر است نزد یک متخصص اطفال باسابقه و در یک کلینیک تخصصی نوزادان انجام گیرد تا شما به عنوان پدر و مادر نوزاد اطمینان حاصل کنید که مشکلی در طی این عمل برای کودک دل‌ بندتان ایجاد نمی‌شود.

لازم به ذکر است که این مرکز به عنوان کلینیک ختنه نوزادان نیز فعالیت می نماید.

دکتر کامبیز هرمان مقدم به عنوان دکتر ختنه در تهران در این کلینیک، عمل ختنه نوزادان را در محیط بهداشتی و با استفاده از لوازم استریل توسط دستگاه اتوکلاو و دستگاه فیکس کننده نوزاد هنگام ختنه ، انجام می دهد .

یکی از خصوصیات متخصص ختنه توانا و همراه و مشاوری صمیمی بودن برای مشاوره ختنه می باشد . همین طور خصوصیت دلسوزی برای کودک از موارد مهمی است که برای انتخاب دکتر ختنه باید به آن توجه داشته باشید.

دکتر کامبیز هرمان مقدم ، دکتر متخصص ختنه در تهران و دکتر متخصص اطفال در یوسف آباد، دارای سابقه بیش از  10 سال در زمینه ختنه می باشد.

دکتر ختنه در تهران و تزریق واکسن آبله مرغان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز